Fomentem el treball en equip amb la pràctica del cúrling

Des de la matèria d’Educació Física volem potenciar la pràctica esportiva del nostre alumnat oferint activitats novedoses i que ens ajudin a treballar-avaluar les competències bàsiques curriculars. Des del Pla d’Activitats Escolars que ofereix l’Ajuntament de Barcelona hem tingut l’oportunitat de vivenciar, al llarg de tres sessions, la pràctica del cúrling al Palau de gel del FC Barcelona.

El cúrling és un esport d’equip (integrat per 4 jugadors) que es practica sobre gel, amb l’objectiu de llençar una “pedra”de 20kg intentant que s’aturi el més a prop possible del centre d’una diana pintada sobre la superfície. Dos companys d’equip poden ajudar fent fricció a la superficie, amb ajuda d’unes escombres, per tal de reduir la velocitat de la pedra i un altre donarà instruccions de la direcció i trajectòria recomanada en el llençament. Guanya l’equip amb més puntuació, un cop que cada jugador hagi llençat 4 pedres.

Durant les tres sessions els continguts treballats han estat: equilibri, lliscaments, sortides amb i sense escombra, sortides amb llençament de pedra, escombrada, llençaments amb diferents estils i situació real de competició.

Una experiència molt atractiva on han calgut grans dosis d’equilibri, coordinació, força, velocitat i, sobretot, treball en equip.