Yago Hortal, un artista novell abstracte de fama internacional que va estudiar al Benaprès

Yago Hortal, llicenciat en belles arts per la Universitat de Barcelona, ​​és actualment un dels artistes novells amb més projecció internacional. Per si sol això ja el fa prou interessant. Però és que a més va ser alumne de l’institut Joan Ramon Benaprès.

L’artista novell no va tenir l’oportunitat de realitzar el batxillerat artístic, ja que aquesta modalitat encara no estava establerta en el nostre centre. Per tant, va haver de fer-ne un altre i va optar pel social. Així i tot, sí que va dur a terme classes de dibuix a l’institut; el seu professor era l’Andreu Ferrer, actual professor del departament artístic. L’Andreu ja veia que aquest noi “apuntava maneres” i que tenia possibilitats de triomfar en aquest àmbit. Va guardar dibuixos seus que encara conserva. Actualment, aquest professor es troba en contacte amb ell per poder concretar una data en la qual l’artista pugui realitzar una xerrada orientativa als alumnes de l’àmbit artístic.

En aquests moments Yago Hortal té presència en exposicions i col·leccions de ciutats com Nova York, Barcelona, ​​Berlín o Los Angeles. La seva pintura és el reflex d’una modernitat convulsa i canviant, alhora que se’ns presenta com una finestra cap a una nova visió de la realitat, més alliberada i amb noves perspectives. El seu estil es basa en l’ús de cromatismes intensos i vibrants, plasmant-los sobre una superfície amb un traç elèctric, vital encara que precís i estudiat al mateix temps. Això fa que la mateixa pintura tingui vida, gairebé com si l’artista volgués expressar un diàleg amb ella. A la vegada fa canviar el concepte històric de la pintura abstracta i descobreix en aquest corrent un nou llenguatge on la intenció és recrear la personalitat del color que ell utilitza.

Autors: Uma Cabrera, Pol Saltó, Cecilia Vicente i Mónica Carrasco.