Què se sent quan passem a secundària?

Tots hem passat per la situació de passar de l’escola a l’institut. Tot i que sembla una cosa bàsica entre la joventut d’ara, per alguns de nosaltres no és tan fàcil com podria semblar. Des de La Benvista hem parlat amb alguns alumnes de l’institut Benaprès que enguany s’han estrenat com a estudiants de secundària.

En general hem percebut que els canvis d’horaris impacten bastant a la rutina, ja que a l’escola es partia en dues parts. La jornada finalitzava a les 16:30 i a l’institut és al voltant de les 15:00. També a l’hora d’estudiar suposava molt estrès a tothom, ja que s’incorpora molt més temari i la tècnica d’aprenentatge varia segons cada professor.

Un altre factor el qual influeix negativament és la incorporació de diferents professors segons l’àmbit de cada assignatura.

Hem entrevistat quatre alumnes de 1r de l’ESO; els hem formulat una sèrie de preguntes sobre la seva experiència:

Va ser dur el canvi?

1. Sí, va ser un canvi una mica brusc
  2. Dur no però si bastant estressant i esgotador
  3. Pel que recordo, no va ser molt dur, ja que em vaig adaptar de seguida
  4. Sí, va ser dur. Vaig arribar a pensar en deixar els estudis durant un temps

En quins aspectes et va millorar aquesta situació?

1. Vaig aprendre a organitzar-me
  2. Vaig començar a dedicar-li més temps a l’estudi
  3. En res, em vaig haver de adaptar i vaig seguir la situació
  4. Em va millorar en l’aspecte de centrar-me més

Que és el que menys et va agradar?

1. La diferència de la quantitat de treball
  2. La mala organització del centre els primers dies, ja que tothom anàvem bastant perduts
  3. El canvi de professors, ja que hi han molts
  4. Tot en general

Que canviaries per millorar aquesta experiència?

1. Preparació a l’escola per a entrar preparat a l’ESO
  2. Entrar a l’institut a una edat més enrederida
  3. Més organització per part del centre
  4. Qu no posin tanta feina

Aquestes han estat les respostes que hem obtingut. En global, sembla que el canvi els ha suposat un xoc important respecte els hàbits d’estudi anteriors. En conclusió és una situació que s’hauria d’atendre més i donar suport als alumnes dades les respostes.