La Benvista es reactiva amb una nova fornada de periodistes

Aquesta tardor es reactivarà la revista de l’institut Joan Ramon Benaprès, que tornarà a estar coordinada des de l’optativa de Periodisme de primer de batxillerat. Durant el curs passat l’alumnat de la matèria va prendre el relleu de l’antiga revista del centre, que després d’un procés participatiu intern van rebatejar com La Benvista.

En una roda de premsa coberta per tot l’alumnat de l’assignatura, que va dur a terme la seva primera notícia, avaluada com a tasca del primer trimestre, Marc Ortiz de Urbina, el professor de Periodisme, va avançar que enguany “la revista s’activarà abans que el curs passat” i va destacar que “la nova fornada de redactors apunta un potencial molt interessant”.

Durant el primer trimestre les classes estan girant al voltant del treball dels diferents tipus de text periodístic, fixant unes bases perquè els nous redactors de la revista puguin aportar continguts en el màxim de formats i en les millors condicions. Tanmateix, durant el primer trimestre ja podrem veure algunes publicacions. Al segon trimestre el ritme de les publicacions s’accentuarà; la revista serà el projecte principal de la matèria i es faran publicacions gairebé setmanals.

Una de les noves idees per la revista serà incorporar un format audiovisual que, segons va destacar el professor, “dependrà de la creativitat i les inquietuds dels alumnes de la classe”. Es crearan podcasts, reportatges amb vídeos, entrevistes enregistrades i vídeos complementaris, entre d’altres. La ràdio és un altre gènere que podria tornar a tenir cabuda al mitjà, vinculada al mateix web de la revista.

Una altra novetat és el nou disseny del logo de la Benvista. Aquest va ser creat l’any 2020 de manera provisional per alguns alumnes del batxillerat artístic i aquest curs es preveu refer-lo. El logo es canviarà abans del llançament de la primera publicació del curs. És probable que es faci un concurs obert a la participació de l’alumnat de tot el centre. La Benvista tornarà aquest curs amb continguts originals, innovadors i creatius que ens presentaran els alumnes de Periodisme.

Text: Paula Ravenna