Emotiva cerimònia de graduació de l’alumnat de segon de batxillerat

Vespre carregat d’emocions el que es va viure dijous 30 de juny al pati central de l’institut Joan Ramon Benaprès, amb la celebració de la cerimònia de graduació dels i les alumnes de segon de batxillerat. La promoció 2020-22, la que va veure com la pandèmia deixava a mitges el seu quart d’ESO i ha hagut de fer pràcticament tot el batxillerat amb mascareta —i fins i tot, a primer, moltes sessions telemàtiques— va celebrar junt amb la seva família i el professorat el final d’una etapa molt intensa que culmina amb l’obtenció del títol de batxiller i, en molts casos, els obre la porta a la universitat o als cicles formatius de grau superior.

La presentació de l’acte va anar a càrrec de les alumnes Marta Merino i Isabel Parrales, que, en primer lloc, van donar pas a un portaveu de cada classe de segon de batxillerat: Isabel Gómez (A), Aysha Oliveras (B) i Pol Saltó (C). Tots ells van mostrar-se agraïts al suport rebut per part dels seus tutors i el conjunt del professorat al llarg del curs i els darrers anys. Posteriorment, va ser el torn dels tres tutors: Marc Ortiz de Urbina (A), Josep Riera (B) i Paqui Riverola (C). Cadascun d’ells, amb el seu estil particular, va adreçar paraules emotives als alumnes de les classes amb qui han mantingut un vincle més fort durant aquest darrer any. També hi va haver paraules d’agraïment cap a les famílies, amb qui els tutors van coincidir que s’ha pogut treballar en el mateix sentit per ajudar els alumnes.

Tot seguit, classe per classe, els alumnes van anar recollint un a un de mans del seu tutor l’orla, la banda personalitzada i el birret. Quan ja tot el grup ho tenia, van procedir al tradicional llançament del birret. El punt final a la cerimònia el va posar el director Samuel Valls. En acabat encara hi va haver temps per un pica-pica. Molts alumnes també van aprofitar per fer-se fotos de record. La festa encara va continuar amb un sopar, al qual van assistir bona part de l’alumnat i una bona representació del professorat i equip directiu.

La cerimònia va recuperar una normalitat que s’aproximava a la del 2019. L’any 2020 no es va poder celebrar i el 2021 encara es va haver de celebrar amb mascareta. Aquest cop el tancament d’etapa es va poder celebrar sense restriccions. Malauradament, aquest cop encara es van haver de lamentar algunes baixes de darrera hora.