Davant l’emergència social, el feminisme és essencial

Encara que la Covid-19 ha afectat tant a les persones com a la nostra vida quotidiana, no canvien alguns fets com els dies de reivindicació i lluita pels drets. El pròxim 8 de març, Dia de la dona, serà un dia polèmic per a tothom. Com cada any l’institut se suma a la iniciativa de fer vaga per donar suport al moviment a favor dels drets i la igualtat de la dona.

Després de quatre anys consecutius de convocatòries massives, la Covid-19 ha obligat el moviment a reinventar-se. El Ministeri d’Igualtat ha assenyalat que seguirà les recomanacions establertes per sanitat a no permetre convocatòries de més de 500 persones. Amb l’objectiu de descentralitzar al màxim les concentracions, aquest any el moviment feminista optarà per impulsar-se en barris i pobles, en comptes de celebrar manifestacions en les grans ciutats com s’havia fet fins ara.

Després que l’equip directiu i els representants de cada grup dugueren a terme els tràmits per la convocatòria, finalment s’ha acceptat i tindrem vaga un any més.

Recordem que només tenen accés a fer la vaga els alumnes que cursen a partir de tercer de l’ESO. Els alumnes de primer i segon de l’ESO tenen l’obligació d’assistir al centre com un dia qualsevol.

Autores: Isabel Gómez i Júlia Evans