Aterratge al batxillerat

El començament del batxillerat mai no resulta del tot fàcil. És un gran canvi amb bones i males experiències que la majoria de nosaltres hem d’experimentar. L’esforç i la constància és un gran pilar que hem de tenir en compte per poder seguir endavant amb un gran rendiment, ja que t’has de saber organitzar d’una manera adequada per poder aprovar les matèries. Potser hi ha gent que sola no pot i necessita ajuda, una cosa totalment normal.

Hem de tenir en compte que hi ha diferents tipus de batxillerat i no tots són iguals. N’hi ha de més fàcils i de més difícils, però en tots hi has de posar interès per assolir.

Des de La Benvista hem fet una entrevista a diferents alumnes de diferent batxillerat per poder veure com han començat aquesta etapa, com han seguit endavant i les seves opinions. Hem pogut notar una gran diferència entre les opinions dels tres alumnes. Tots, però, estan d’acord en el fet que t’has d’organitzar per portar-ho tot endavant.

A continuació deixem les tres entrevistes:

POL SOTO: Estudiant de batxillerat social

Com t’has sentit començant batxillerat?
Ha sigut un canvi molt gran de l’ESO al batxillerat perquè, s’ha d’estudiar i organitzar molt bé, no et pots relaxar perquè sinó et pot perjudicar.

T’ha resultat difícil?
Si, perquè són temes més extensos i complicats.

Has necessitat ajudes d’altres per poder aprovar alguna matèria?
Sí, he hagut d’apuntar-me a una acadèmia de repàs per poder aprovar les mates.

Creus que et quedarà alguna matèria?
Sí, mates i economia, ja que els primers exàmens no em varen anar gaire bé i recuperar-los és difícil.

Actualment, estàs en un bon moment emocional?
No, perquè estic molt estressat per la setmana d’exàmens, ja què aquestes notes determinen si puc aprovar la matèria o no.

Has d’estudiar molt per aprovar els exàmens?
Si estic atent a classe no tant, però si em resulta difícil sí, al voltant de 2 hores cada dia.

Ho portes tot al dia per seguir endavant?
No, em costa tenir-ho tot organitzat.

Te’m penedeixes d’haver escollit batxillerat?
En part sí, perquè podria haver fet un cicle d’alguna cosa que m’agradi més com l’esport i en part no perquè puc tenir més sortides.

Estàs motivat per seguir endavant?
Sí, perquè després de suspendre exàmens importants he après la lecció i ara estic motivat per seguir estudiant i treballant.

SAMUEL SANGUINETI: estudiant de batxillerat humanístic:

Com t’has sentit començant batxillerat?
Malament, ja que el mecanisme de resolució de problemes de l’institut no té en compte a l’alumne, i per aquest motiu he començat el batxillerat amb el peu esquerre.

T’ha resultat difícil?
De moment el que portem de curs no m’ha resultat difícil, sí que he tingut algunes males motes, però ara que comença’m amb la setmana d’exàmens sí que hauré d’estudiar i implicar una mica més, ja que compta molt i és el meu futur.

Has necessitat ajudes d’altres per poder aprovar alguna matèria?
No massa, perquè no soc de demanar gaireajuda a les persones. Només alguns exercicis o preguntes que no sabia.

Creus que et quedarà alguna matèria?
De moment el que porto de trimestre sembla que no me’n quedarà cap. Sí que he tingut una mica més de complicacions amb anglès, però en general bastant bé.

Actualment estàs en un bon moment emocional?
La veritat, com he mencionat abans, no em sento gaire còmode, ja que no tenen en compte l’opinió dels alumnes i els càstigs són molt elevats. Llavors amb tot aquest conceptes no estic molt empatitzat.

Has d’estudiar molt per aprovar els exàmens?
No soc d’estudiar molt, sí que ara amb els trimestrals he de posar-m’hi més.

Ho portes tot al dia per seguir endavant?
La veritat és que no, però ara amb els exàmens ho hauré de fer per poder aprovar.

Te’n penedeixes d’haver escollit batxillerat?
No me’n penedeixo, ja que no tinc ni idea del que m’agrada. Però entrar a batxillerat em pot donar sortides que en un futur potser ho necessiti.

Estàs motivat per seguir endavant?
Doncs, motivat no, però obligat sí. Com he dit abans com no sé què m’agrada; he d’estar constantment fent el que em demana la vida. Ho he de fer, ja que és un pas de la meva vida.

LUCÍA JIMÉNEZ: estudiant de batxillerat científic

Com t’has sentit començant batxillerat?
Com si comences una nova etapa en la que hi he de posar molt d’esforç.

T’ha resultat difícil?
Sí, ja que m’hi he tingut que implicar molt més que l’any passat j que les matèries són molt més externes.

Has necessitat ajudes d’altres per poder aprovar alguna matèria?
No, ho he pogut dur molt bé sola i no he necessitat ningú.

Actualment estàs en un bon moment emocional?
De moment no, sí que he patit per alguna com, física i química, però confio en què cap.

Has d’estudiar molt per aprovar els exàmens?
Hi he de dedicar un mínim de temps, ja que no ho puc deixar tot pel darrer dia com altres anys perquè és difícil aprendre-ho tot amb un sol dia.

Ho portes tot al dia per seguir endavant?
Si, si no ho portes no podria aprovar les assignatures.

Te’n penedeixes d’haver escollit batxillerat?
No, estic orgullosa de la decisió que he pres.

Estàs motivat per seguir endavant?
Sí, encara que no des de el principi, ja que no em va anar molt bé, però he pogut millorar i motivar-me.

Marta Montserrat