VOLS GAUDIR D’UNA MOBILITAT A SUÈCIA?

Si ets alumne/a de 1r de Batxillerat i tens un esperit sociable, aventurer i curiós, aquesta oportunitat és per tu.

Gràcies al programa Erasmus+ podem oferir 4 mobilitats per anar a viure una experiència inoblidable d’1 mes o 2 mesos a l’institut Vasaskolan, de la ciutat de Gävle, a Suècia. Aquestes estades es faran a partir del 10 de gener 2023. Per qüestions organitzatives, seleccionarem 1 alumne de cada especialitat.

La mobilitat consisteix en passar 4 o 8 setmanes assistint a classes a l’institut suec, on moltes de les classes les impartiran en anglès i a d’altres us ajudaran els companys suecs. La llengua vehicular serà l’anglès, així que necessiteu saber comunicar en aquesta llengua per reaccionar a les diferents situacions que us anireu trobant. Tindreu un professor tutor i companys guia per ajudar-vos durant l’estada. A més a més, professorat us acompanyarà a l’anada i a la tornada.

L’allotjament es farà en un alberg en habitació compartida i cuina comunitària, perquè us pugueu responsabilitzar de la vostra manutenció i us pugueu relacionar amb d’altres persones. El pressupost que ens ha donat el soci suec és de 80€ diaris per habitació compartida entre 3 alumnes (al voltant de 27€ per alumne i dia).

L’ajuda econòmica que dona la Comissió Europea és d’uns 1.300€ aproximadament per 1 mes o uns 2.300€ per 2 mesos, més 275€ pel viatge en avió o 320€ si es fa amb mitjans ecològics (tren, bus o cotxe compartit).

El programa Erasmus+ és inclusiu i equitatiu, i vol donar oportunitats de mobilitats a tothom. Si alguna persona interessada té problemes econòmics o necessitats especials, que es posi en contacte amb el professorat tutor, qui ho traslladarà a la Comissió d’Internacionalització de l’institut per estudiar la situació.

Els objectius de l’experiència són ampliar el vostre aprenentatge i coneixement tant personal com acadèmic durant una gran i extraordinària oportunitat de poder viure i gaudir una experiència que de ben segur serà molt enriquidora i us aportarà moltíssim en diversos aspectes relacionats amb el desenvolupament de la competència lingüística, social i de raonament crític, així com la maduresa, la responsabilitat, l’autonomia, etc. I també volem que a la tornada ens ho expliqueu i que tots ens puguem beneficiar una mica.

Es combinaran les activitats acadèmiques a Suècia amb tasques que us assignarà el vostre professorat del Benaprès, sempre amb la intenció de que hi hagi temps per a tot, aprendre i gaudir.

La coordinadora de Batxillerat us n’ha informat a les tutories i recordeu enviar el formulari que es troba al curs del Suro, a tutoria.

Quan tinguem la llista d’alumnat interessat, farem una reunió per donar-ne més informació i explicar el procés de selecció de candidats.

Si creus que et pot interessar, no deixis passar l’oportunitat!

Projecte 2021-1-ES01-KA121-SCH-000004442