SOC DIPUTAT / SOC DIPUTADA – SORTIDA AMB L’ALUMNAT DE 1r BATXILLERAT

Els nois i noies de batxillerat ja estan molt a prop de poder exercir el dret de vot, als 18 anys, i ara es tracta de consolidar tots aquests valors, ja treballats en les etapes educatives anteriors. Es diu que en la nostra societat hi ha una crisi de valors en molts àmbits: l’educatiu, el religiós, l’econòmic, el social, el de la salut, l’artístic, el polític, etc. Reimplantar aquests valors i reforçar-los és una tasca importantíssima de tots nosaltres.

Parlament

El taller «Sóc diputat / Sóc diputada» és una aportació de la primera institució de Catalunya, el Parlament de Catalunya, al foment, la transmissió i la consolidació dels valors democràtics.

En el taller «Sóc diputat / Sóc diputada», mitjançant la tècnica del joc de rol com a eina educativa, hem treballat dues de les funcions del Parlament:

Diputats/diputades

· La funció representativa: «El Parlament representa el poble de Catalunya»; i  la funció d’elecció del president de la Generalitat: «El president o presidenta de la Generalitat és elegit pel Parlament d’entre els seus membres»

Elecció president

L’alumnat de 1r de Batxillerat, les noies i nois que han participat en el taller, s’han sentit diputades i idiputats en una sessió parlamentària on han triat la seva presidenta o president de la Generalitat. D’aquesta manera s’han acostat, a partir de la seva pròpia experiència, a la institució del Parlament i algunes de les seves funcions. En el taller també s’ha treballat el foment dels valors de la democràcia, la participació, el diàleg, el respecte i el pacte, amb l’objectiu de contribuir a la formació de futurs ciutadans de ple dret.