POLICIA LOCAL: Tallers de mobilitat

Durant aquest trimestre, l’alumnat de 2n d’ESO ha tingut l’oportunitat d’assistir a uns tallers organitzats per la Policia Local sobre l'”Educació viària per a una mobilitat segura”. Aquesta iniciativa té com a objectiu conscienciar els joves sobre la importància de respectar les normes de circulació i fomentar una conducta responsable al carrer.

El taller va abordar temes clau com ara la relació entre assumir riscos innecessaris i el risc d’accidents de trànsit, així com l’impacte de la pressió de grup i la influència social en la conducta dels joves en el carrer. Es va destacar que les conductes imprudents o temeràries augmenten exponencialment les possibilitats de patir un accident de trànsit, i que seguir les normes de circulació és essencial per a una mobilitat segura.

Un altre tema que es va tractar va ser les diferències i similituds entre la bicicleta i el VMP (vehicle de mobilitat personal o patí elèctric), així com les normes per a la utilització d’aquests vehicles. Es va subratllar la importància de conèixer les normes de circulació específiques per a cada tipus de vehicle, així com la necessitat d’utilitzar sempre els elements de seguretat corresponents.

Aquesta iniciativa de la Policia Local ha estat una oportunitat per a l’alumnat de 2n d’ESO per aprendre sobre la importància de la conducta responsable al carrer i la necessitat de respectar les normes de circulació. Amb aquest tipus de tallers, es pot contribuir a formar joves conscients i responsables que contribueixin a la creació d’una mobilitat segura i sostenible per a tothom.