Plurilingüisme i biblioteques?

Aquest curs s’enceta una nova optativa a 2n d’ESO lligada al Programa d’Innovació Pedagògica AVANCEM, que promou l’aprenentatge integrat del català, el castellà i l’anglès, en un context competencial i en el qual es fomenti la competència plurilingüística i pluricultural de l’alumnat.

Durant les primeres setmanes ens hem fet preguntes com ara “què són les famílies de llengües?”, “quantes n’hi ha al món?”. També hem intentat descobrir semblances i diferències entre llengües tan diverses com l’italià, el noruec o el japonès tot escoltant la banda sonora de Frozen i hem posat a prova la nostra capacitat d’entendre’n unes sí i d’altres no.

Ara ha arribat el moment de centrar-nos en l’objectiu o producte final que volem aconseguir.

Volem renovar la biblioteca de l’institut, fer-la una mica més a gust de l’alumnat, amb llibres que els interessin i en diverses llengües. Per fer-ho, hem de saber primer com s’organitza una biblioteca, com es classifiquen els llibres, quins criteris es fan servir per fer-ne la selecció, etc. i hem de conèixer models de biblioteca. A part d’observar a través de vídeos algunes de les més destacades, entre les quals sobresurt la Gabriel García Márquez de Barcelona, el dilluns 16 d’octubre vam visitar la biblioteca Santiago Rusiñol de Sitges per aprendre-ho de primera mà, gràcies a la col·laboració desinteressada de la Marta i la Susanna.

Durant la visita vam començar a decidir com voldríem que fos la nostra biblioteca i què podríem fer per aconseguir-ho. A partir d’aquesta setmana, se’ns gira feina.