Optativa Atenció Sanitària a l’ESO

Aquest curs l’alumnat de 3r d’ESO tenen l’oportunitat de cursar l’optativa trimestral d’Atenció Sanitària.

És una optativa creada al Benaprès en la que l’alumnat a través de tallers i simulacions aprenen a actuar en diverses situacions d’emergència sanitària, entenent la importància de tenir aquests coneixements per saber com reaccionar.
Els estudiants aprenen a prendre i mesurar les constants vitals, com ara el pols, la tensió arterial, la temperatura corporal i la glucèmia.

Un dels punts clau de l’optativa és l’aprenentatge de la reanimació cardiopulmonar (RCP) tant en adults com en nens, així com l’ús del desfibril·lador extern automàtic (DEA), equips que poden salvar vides en situacions crítiques.

També adquireixen habilitats per a realitzar immobilitzacions d’urgència, com per exemple fer un cabestrell o embenats.
A Sitges, on les festes amb foc són una tradició, l’alumnat també aprenen a identificar i tractar les cremades, assegurant-se que estan preparats per actuar de manera ràpida i efectiva si es presenten aquestes situacions.

Aquest enfocament pràctic combinat amb la formació teòrica garanteix que els alumnes estiguin ben preparats per a qualsevol emergència. No necessiten coneixements previs, només ganes d’aprendre.🫀🚨🚑