L’alumnat artístic sorprèn amb una escultura inspirada en l’obra ‘Cadires’ de Jesse Darling

Coincidint amb el Dia de l’artista, 20 d’octubre, al pati de l’institut Joan Ramon Benaprès hem tingut l’oportunitat de contemplar una obra escultòrica que consisteix en un conjunt de cadires escolars amb unes potes extraordinàriament llargues.

El talent creatiu del Batxillerat Artístic del Benaprès va prendre el centre de l’escenari aquest Dia de l’Artista amb una creació sorprenent que va captivar la imaginació del públic. Inspirats en l’obra “Cadires” del conegut artista contemporani Jesse Darling, els estudiants van unir forces per donar vida a una escultura única que va fer l’art accessible per a tothom.

El significat d’aquesta obra és molt profund, ja que com explica Jesse Darling: “Les cadires esdevenen un símbol que et fa recordar amb malenconia l’època en la qual estudiaves, fent memòria d’aquells temps tan bonics: les rialles amb els companys i companyes, els partits de futbol a l’hora del pati, les anècdotes dels professors…”

Però el filtre dels anys no només deixa passar els bons records. L’elecció de fer que les cadires siguin tan altes et fa pensar de com passa de ràpid el temps i de com et senties quan eres tan petit (inferior, petit…), i en el cas de l’artista, s’intenta expressar un sentiment d’estar sotmès a un sistema educatiu molt més estricte, repressor i —fins i tot— violent que l’actual.

Text: Benicio Hernández