Inici de curs 2020-21

Benvolgudes famílies,

Iniciem un curs escolar atípic, com tots saben, però per a nosaltres, el fet que puguem recuperar la presencialitat, malgrat tot, és positiu. Farem tot el possible per gestionar la situació actual i els possibles escenaris futurs de la millor manera i així poder continuar amb el procés d’aprenentatge de l’alumnat del centre amb les màximes garanties.

Per aquest motiu estem acabant d’enllestir el Pla d’obertura del centre, que podreu consultar un cop estigui aprovat per Consell Escolar. A continuació, els en resumim els punts més rellevants:

• Mesures preventives d’higiene

El centre té distribuït dispensadors de solució hidroalcohòlica. És obligatori que tothom es renti les mans en el moment d’entrar i sortir del centre, i en el moment de sortir i d’entrar de cadascun dels patis.

La mascareta és obligatòria per a tothom, dins i fora de l’aula i en qualsevol espai del centre. Això afecta alumnat, personal d’administració i serveis, professorat i qualsevol persona que accedeixi al centre. Vetllarem pel compliment d’aquesta norma sanitària amb la màxima rectitud.

• Organització de les tutories en grups estables

Les tutories s’han organitzat com a grups estables, per tal de garantir que no hi hagi contacte entre alumnat de diferents grups estables, ni compartiran espai per norma general. Cada grup estable té assignada una única aula, en la qual faran totes les matèries, excepte les matèries que requereixen un cert espai físic.

• Horaris d’entrades i sortides

Els grups estables de nivells diferents entraran de manera esglaonada, amb 10 minuts de diferència entre tots ells i faran circuits diferents per anar a les seves aules respectives.

Les sortides també seran esglaonades.

Aquest curs serem especialment estrictes amb el compliment d’aquest horari i l’alumnat no podrà entrar ni sortir del centre fora de l’hora assignada.

Al matí, si algun/a alumne/a ha d’entrar tard al centre, només ho podrà fer en el seu horari de pati.

• Patis

Els grups estables de diversos nivells de l’ESO (1r d’ESO, 2n d’ESO, etc.) es distribuiran en patis diferents i no podran passar d’un a l’altre. Tampoc no podran barrejar-se entre grups estables.

L’alumnat d’estudis postobligatoris (batxillerat, PFI i cicles formatius) continuarà sortint del centre a l’hora del pati, mesura ja aprovada per consell escolar en cursos anteriors.

• Material escolar

Cadascú ha de ser responsable del seu material escolar propi (p.ex. bolígrafs, llibretes, calculadores, etc.) perquè l’alumnat no pot compartir aquest material.

• Armariets

L’alumnat d’ESO i BAT no en podrà fer ús durant tot el curs 2020-2021, perquè tenen una aula fixa assignada durant tot el seu horari. Quan surtin al pati, les aules quedaran sempre tancades amb clau.

• Cantina

Hi haurà cantina a les hores de pati, que serà, únicament i exclusivament, per poder comprar menjar i no per seure.

• Menjador escolar

El servei de menjador continua igual que l’any anterior, tot i tenir en compte que l’aforament és limitat, donada la situació. Aquest curs hi haurà la possibilitat que se’l puguin emportar (take away).

L’inici de l’activitat lectiva del dia 14 de setembre serà esglaonada i cada nivell tindrà un horari específic, tant al matí com a la tarda. Abans d’aquesta data, el professorat tutor enviarà un correu electrònic a tot l’alumnat del seu grup a l’adreça que tenim registrada al Suro Virtual. En el cas de 1r i de 2n d’ESO i 1r de CCFF, les adreces de correu que fem servir a partir d’ara és l’adreça corporativa @iessitges.cat, que se li va assignar o se li assignarà en el moment de fer la matrícula.

• Calendari curs

Dimarts 8 de setembre a les 19h hi ha convocada una reunió virtual per a les famílies de l’alumnat nou a de Batxillerat.

Dimecres 9 de setembre a les 19h hi ha convocada una reunió virtual per a les famílies de l’alumnat nou d’ESO.

Properament penjarem l’accés al formulari per participar en aquestes sessions.

Teniu els esdeveniments al calendari de la web, al menú-Institut-calendari, o la icona de l’agenda de d’alt de dreta.

• Reunions

Pel que fa a les reunions d’inici de curs que normalment es fan a la resta de cursos del centre, tindreu informació i convocatòria més endavant.

Si tenen qualsevol dubte o aclariment, posint-se en contacte amb nosaltres a través del correu del centre: a8043981@xtec.cat.

Atentament,

L’equip directiu

1. Manel Lloret Autor de l'article

El rebràs per correu 30′ aproximadament abans de la reunió. Al calendari, a l’esdeveniment de la xerrada també el podràs trobar.
    Salutacions