El Jan contesta preguntes sobre el seu Erasmus a La Rochelle

El Jan, alumne de 2n de CFGM de Cuina i Gastronomia, ha tingut l’oportunitat de fer una mobilitat Erasmus a La Rochelle, al restaurant Molly. Per ajudar al futur alumnat candidat, ha decidit contestar algunes preguntes que alguns es fan.

• On has fet la teva estada Erasmus (país, ciutat, hotel)? Quant de temps (dates, any…)?

La meva experiència en l’aventura de l’Erasmus+ va començar el dia 10 de gener de 2022, i va finalitzar el dia 9 de febrer de 2022. La vam realitzar les meves companyes i jo a una ciutat francesa de la part de la costa anomenada La Rochelle.

• Quines pors tenies abans de marxar?

Les meves principals pors o els meus neguits van ser el estar tant de temps separat de la meva família i amics durant un període que personalment considerava llarg; també el no poder encaixar a l’empresa ni a l’allotjament, també tenia por a estar sol, ja que m’agrada estar amb gent sempre, i estar tant de temps sense ningú pensava que m’afectaria.

• Consideres que hi ha alguna cosa essencial que un ha de saber abans de marxar d’Erasmus?

Penso que el més indispensable és anar amb la ment molt oberta perquè no saps el que et pots trobar, pensar que és una experiència única em va ajudar molt.

• Com va ser la teva arribada a la ciutat (et va recollir algú, vas buscar el lloc de feina/allotjament tot sol…)? Com vas trobar l’allotjament/empresa?

Vam estar en tres diferents trens durant tot el dia, les meves dues companyes i el professor Tomàs. Al arribar ens estaven esperant la gent que coordinava la Mobilitat Erasmus+ a La Rochelle, el Laurent, l’Anne-Catherine i l’Aurelie. Ens van recollir a l’estació i ens van acompanyar en cotxe fins a l’apartament que ens van gestionar des del centre.

Al dia següent vam anar tots junts a les diferents empreses on treballaríem durant un mes les meves companyes i jo. Al arribar a la meva empresa vaig tenir una sensació de que estaria a gust treballant allà.

• D’on vas aconseguir els diners per fer l’Erasmus (beca, salari de l’hotel…)?

Vam rebre una beca per part d’Europa que va estar en tot moment gestionada per l’escola per si passava qualsevol cosa, parar-la d’arrel des d’aquí.

• On t’allotjaves? Com era l’allotjament (compartit, espaiós, net…)?

Ens vam allotjar a una residència d’estudiants, l’edat màxima per allotjar-s’hi eren els 30 anys. Estava a 20 minuts del centre, l’apartament era molt acollidor, i l’espai també, Hi havia espai per jugar, taula de ping-pong, billar, un pati, un espai per fer teatre, festes… molt còmode, i la gent sobretot t’ajudava molt a que t’unifiquessis.

• Quin horari feies (hores, dies lliures per setmana, rotacions, canvi de torns…)?

Feia de dimarts a dissabte de 9:15 a a 16 hores i els divendres feia torn de mati i nit. Els diumenges i dilluns eren els dies festius que teníem per poder fer turisme o alguna cosa.

• Què has après el teu lloc de feina (l’ofici, llengües, estar cara al públic…)?

He pogut veure que la cuina és disfrute, és implicació, i sobretot vocació. Vaig aprendre a fer postres típics, provar diferents ingredients de la regió i poder aportar algunes idees.

• Què consideres que ha sigut allò positiu i allò negatiu del teu lloc de feina?

Penso que em donguessin la llibertat de poder fer i preguntar sense cap mena de compromís i potser m’hagués agradat participar una mica més en els moments importants, entenc el no donar-me prioritat perquè jo estava un mes, però és l’única cosa que puc dir.

• Com era la teva relació amb els companys de feina?

Tenia molt bona relació amb el segon de cuina i amb la cambrera, ens ajudàvem tots entre tots.

• Has fet amics nous? Què feies al teu temps lliure?

A l’allotjament fèiem alguns sopars per estar tots junts i ens anàvem coneixent els uns als altres. Sortíem a passejar quan podíem i a veure coses.

• Et penedeixes  d’haver marxat d’Erasmus?

No, penso que ha estat una experiència molt gratificant i que només m’ha aportat aprenentatges necessaris laboralment.

• Què ha sigut allò més positiu que t’emportes de l’experiència? I allò més negatiu?

No podria quedar-me amb cap cosa concreta, tot m’ha semblat positiu perquè he estat aprenent, el que l’institut em seleccionés, el guanyar experiència, el aprendre a estar sol…

I negatiu doncs estar amb la ment tan oberta, ja que estaves exposat a totes les coses tan bones com menys bones.

• Et van oferir de quedar-te a l’empresa? Vas dir que sí o que no, quines van ser les raons de la teva resposta?

No vam parlar del tema, ja que anava a treballar i no parlàvem d’aquestes coses, jo hagués dit que si sense pensar-m’ho ja que guanyo una experiència gegant.

• Tornaries a treballar en aquesta ciutat en algun altre moment de la teva vida?

M’agradaria tornar a treballar a La Rochelle, he estat molt a gust i la seva gent m’ha sorprès cap a bé.