Dia de la ciència

Aquest passat divendres 18 de novembre es va celebrar el Dia de la Ciència, on alguns alumnes de 2n d’ESO vam preparar uns experiments anomenats “els secrets de l’aigua”. Amb aquests, demostràvem alguns fenòmens com la tensió superficial de l’aigua, la demostració d’un fluid no newtonià, la influència de l’aigua en alguns teixits o la reacció de l’aigua amb l’electricitat, entre d’altres.

Aquest dia vam anar a la platja de la Fragata amb els nostres experiments i allà ens vam trobar amb participants d’altres instituts que també en van portar de molt interessants, com per exemple una cúpula Da Vinci (representant una estructura feta amb un patró), les tres lleis de Newton, etc.

També vam poder explicar els experiments a l’alumnat de 6è i 1r d’ESO i tots van agradar molt, però  els que va tenir més èxit van ser el del fluid no newtonià i el de la reacció de l’aigua en un camp elèctric.

Sense dubte, va ser una experiència molt interessant i divertida i animem als futurs alumnes que tinguin l’oportunitat de realitzar aquesta activitat, a participar-hi.

Paula Carmona, 2n ESO C