Bàrcino – Barcelona romana

El passat 24 de maig, l’allumnat de 1r ESO va visitar Bàrcino i es va apropar a la grandesa de l’Imperi Romà durant els temps del gran August.

No hi ha dubte que encara, desprès de 2000 anys, encara rebem herència del gran Imperi Romà que va influir al voltat del Mare Nostrum.

La visita ens va permetre visualitzar la història de la ciutat antiga a través  d’un itinerari guiat per les restes arqueològiques. Durant l’itinerari s’explica l’estructura urbanística de la ciutat i alguns aspectes de la vida urbana en l’època romana.

L’alumnat va poder situar Barcino, colònia romana establerta prop del mar, en una plana agrícola i en la ruta que conduïa de Roma cap a Tàrraco i analitzar la forma i les característiques econòmiques, socials i polítiques de Barcino al segle III i la seva evolució posterior en l’antiguitat tardana i en els inicis de l’època medieval.

Tanmateix, l’alumnat va poder visualitzar l’audiovisual: Un passeig virtual amb el que van poder ubicar l’antiga Bàrcino i els límits de la seva muralla.

Més tard, vàrem baixar al subsòl del MUHBA i vàrem visualitzar les restes de la muralla romana, intervallum, bugaderia, cardo minor, factoria de salaó de peix, instal·lació de vi.

Per finalitzar i no menys important, l’alumnat va poder realitzar l’itinerari extern i visitar les restes que conflueixen amb l’actual Barcelona: muralles romanes, porta decumana de la plaça Nova, restes de l’aqüeducte, temple d’August.