Avancem

Els professors dels departaments llengües de l’Institut J.R. Benaprès han començat la formació del programa Avancem.

Avancem: és un nou programa per a l’Ensenyament i Aprenentatge integrat de les llengües

La durada del programa és de tres cursos escolars i durant els dos primers, el professorat de llengua de cada centre rep formació en tractament integrat de llengües (TIL).

Aquests assessoraments a centres promouen l’enfocament comunicatiu de l’ensenyament de les llengües, aplicable a situacions d’aprenentatge en què coexisteixen diferents llengües.

Els objectius generals del programa s’adrecen a promoure l’aplicació a l’aula de pràctiques que facilitin un aprenentatge de les llengües de caràcter competencial i integrador; a fomentar  el consens metodològic entre els docents i a promoure el disseny i implementació de projectes d’aula en què participen diverses llengües. I té com a finalitat dotar el nostre alumnat d’una competència plurilingüe sòlida que afavoreixi  el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral.

Una de les primeres accions de l’equip impulsor de l’institut és la diagnosi de la competència lingüística al nostre centre per determinar els objectius de millora. És per això que durant aquests dies alumnat i professorat han respost unes enquestes anònimes sobre l’ús de les llengües al centre.