Estada a Florència amb el programa Erasmus+ de l’Alba Carnero

El passat mes de juliol vaig tenir l’oportunitat de participar en el programa Erasmus+, a Florència. Durant la meva estada, vaig fer en un curs de 5 dies titulat “Design the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces” curs que m’ha donat eines per a la meva tasca com a docent de secundària. En aquest curs vàrem aprofundir en els fonaments de la psicologia positiva, la intel·ligència emocional i social, la creació d’espais positius, les estratègies de mindfulness, la reducció de l’estrès i la promoció de la pertinença i la connexió, entre altres.

Una de les grans virtuts d’aquest programa Erasmus+ va ser la possibilitat de connectar amb altres professionals de diferents països europeus que compartien el mateix interès per la psicologia positiva i la creació d’entorns positius a les escoles. Va ser increïble aprendre de les seves perspectives i coneixements i establir vincles d’amistat i col·laboració que segurament duraran tota la vida.

A més de l’experiència acadèmica enriquidora, vaig tenir l’oportunitat de conèixer la meravellosa ciutat de Florència. Aquesta ciutat italiana em va sorprendre amb la seva rica història, cultura i gastronomia local. Vaig poder visitar monuments icònics com el Duomo, el Ponte Vecchio i la Galeria Uffizi, i em vaig submergir en l’atmosfera única dels carrers estrets i les places pintoresques.

La meva estada a Florència a través del programa Erasmus+ va ser una experiència transformadora que va ampliar els meus horitzons acadèmics i personals. Vaig adquirir nous coneixements en el camp de la psicologia positiva i vaig descobrir la riquesa cultural d’una ciutat com Florència. Aquesta oportunitat em va ajudar a créixer com a professional i a connectar amb persones d’arreu del món, i estic molt agraïda per aquesta oportunitat.