Durant el darrer mes de gener tres companys meus i jo vam tindre l’oportunitat de participar en l’experiència d’un Erasmus de la mà de la Unió Europea. El Benaprès ja fa anys que participa en mobilitats arreu d’Europa, però la majoria d’elles es realitzen amb alumnes de Cicles, ja que molts d’ells poden fer pràctiques i això suposa una facilitat a l’hora de convalidar el temari. Per tant, podem dir que vam ser els pioners en els Erasmus durant el primer any de Batxillerat al Benaprès.
En conseqüència del dit anteriorment, les nostres expectatives enfront del mes que ens venia per davant eren gairebé nul·les. No teníem gens clar com funcionaria l’educació Sueca ni com això perjudicaria el nostre seguiment de les assignatures estudiades a Espanya. Tot i això, tots nosaltres sabíem que decidir anar-nos-en a Suècia suposaria un sobreesforç acadèmic a l’hora de tornar, i que per evitar diferències davant dels nostres companys, nosaltres havíem de ser independents i mantenir les matèries al dia el màxim possible.
Ara bé, per prendre la decisió els quatre vam valorar molt més els avantatges que l’Erasmus ens podia aportar tant acadèmicament com personalment, enfront de l’esforç ja explicat.
Ara, ja fa més d’un mes des de la nostra tornada i ja puc veure amb perspectiva tot el que em va aportar aquesta experiència, i com m’ha afectat la tornada en les assignatures d’aquí.
En primer lloc, crec que tots nosaltres hauríem de disposar d’un Erasmus en algun moment de la nostra vida, perquè no només t’aportarà a nivell de millora del teu anglès, que ho farà molt, sinó que també serà un gran salt a la teva independència personal. I això ho vam notar tots nosaltres en veure’ns a Suècia enfront de problemes i sense cap adult que ens els pogués solucionar. Cal dir, que sí que teníem un adult de referència per a circumstàncies excepcionals, tant a Suècia com a Espanya, però quan ens trobàvem amb entrebancs del dia a dia, érem nosaltres sols els que havíem de respondre i resoldre’ls el millor possible.
Per altra banda, com qualsevol viatge, veure altres cultures i països et fa replantejar-te el que fem aquí, que a vegades és millor i d’altres pitjor, però jo tinc clar que d’una forma o una altra també et suposa un benefici personal. I en conseqüència, conèixer a la gent d’allà que en tot moment van ser agradables amb nosaltres també t’aporta molt.
I per últim, com ja he dit anteriorment, països com Suècia en què l’anglès està molt present en tots els ciutadans, és molt senzill millorar en el teu coneixement d’aquest dia a dia. Clar està, que només vam estar un mes i que durant la vida a l’hostal entre nosaltres parlàvem català, però si més no, durant les classes i amb la gent d’allà has d’atrevir-te a parlar sense problema i això ens va ajudar a disminuir el nostre respecte a equivocar-nos.


