Preinscripcions PFI-PTT Instal·lacions Salt curs 2024-25

L’Institut Salvador Espriu ofereix el curs de formació professional postobligatori Pla de Transició al Treball d’Auxiliar de muntatges d’instal·lacions electrotècniques en edificis, el qual forma part del Programa de Formació i Inserció (PFI).

El curs està pensat per a joves d’entre 16 i 21 anys que no han obtingut el graduat en educació secundària obligatòria (ESO). Té una durada de 1.000 hores, de les quals 200 hores es realitzen com estades en centres de treball. La superació d’aquest curs comporta l’obtenció d’un certificat de professionalitat de nivell 1 d’electricitat i electrònica com a titulació per accedir al mercat laboral; i un certificat acadèmic i d’accés a cicles de grau mitjà (CAM) amb el qual també es pot accedir a formació professional ocupacional (FPO) Dual i a centres de formació d’adults per obtenir el graduat en educació secundària obligatòria (GESO).

Durant el curs 2023-2024 l’alumnat ha fet un curs especial de PRL en muntatges d’alta i baixa tensió dins d’una obra amb el suport de la Fundació Laboral de la Construcció i 88 hores del mòdul d’operacions bàsiques en fontaneria i electricitat al Gremi d’Instal·ladors de Girona. Han realitzat projectes integrats a la comunitat, com els muntatges nadalencs de l’Estació Jove o muntatges de telecomunicacions als aularis del PTT de Salt. També han conegut l’alumnat del programa Connecta’t de Fundació ASTRID, i han visitat al Museu de la Ciència de Barcelona.

Els alumnes han visitat empreses del sector, com ara AETECH, i han fet trobades amb els gerents o directors de MADECO GASFONTS, LEGIR, INSTALCELRÀ i XARXA WIFI. Actualment, l’alumnat està fent pràctiques professionals en aquestes entitats i també al CEIP Les Arrels,
Eurofitness Salt, T’ho Instal·lo i l’Hotel Ciutat de Girona. Així mateix, han participat en el projecte “Valors en l’esport” amb joves d’altres 4
cursos PFI del Gironès. Aquest projecte va comptar amb la col·laboració de docents i alumnat del CFGM GUIAMN del nostre institut i de l’alumnat del PTT d’Instal·lacions del curs 2023-2024.

En aquest curs s’aprèn, de forma transversal, eines de comunicació, de matemàtiques i d’entorn social i territorial. I professionalment, operacions bàsiques i de prevenció de riscos laborals d’auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques, domòtiques i de telecomunicacions.
Trobareu més informació a la web de l’institut i en el compte d’Instagram @pttinstal

DADES IMPORTANTS PER REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ AL PTT INSTAL·LACIONS

● Presentació de sol·licituds: del 3 al 9 de maig EN LÍNIA. Coneix el calendari i els terminis a Preinscripció (gencat.cat)
● Codi de l’estudi: E001. Nom del curs: Auxiliar de muntatges d’instal·lacions electrotècniques en edificis.
Entrevistes d’orientació: del 10 al 22 de maig, amb cita concertada segons l’ordre de presentació de sol·licituds.
● Contacte: pfipttsalt@inssalvadorsunyer.cat