Pla d’emergència

Els centres docents, com altres edificis, estan sotmesos a uns riscos que poden venir de dins de l’edifici (el cas d’un incendi) o de l’exterior (contaminació química, inundació…). 

Per això, el centre disposa d’un pla d’emergència on es recullen totes les actuacions que han de dur a terme el professorat, el PAE, el PAS i l’alumnat davant d’una emergència. Aquest document és una eina que ha de servir per vetllar per la seguretat i la protecció de tot el col·lectiu. En aquest sentit, el pla d’emergència es dona a conèixer a tot el personal i alumnat del centre perquè sàpiguen les seves funcions i responsabilitats, i les actuacions a seguir en cas d’emergència. D’aquesta manera s’intenta reduir la improvisació en cas que es produís qualsevol accident. 

Un pla d’emergència, com a mínim, ha de donar resposta a les preguntes següents:

Què pot passar? 

El pla d’emergència ha d’analitzar el risc existent en el centre docent i el seu entorn, per a prevenir-lo. 

Què cal fer i com cal fer-ho? 

El pla d’emergència ha de determinar quan cal evacuar el centre i quan cal confinar-s’hi, i com s’ha de dur a terme l’evacuació o el confinament. 

Com cal organitzar-se? 

El pla d’emergència ha d’establir què faran la direcció del centre, el professorat, el personal no docent i l’alumnat en cas d’emergència.

A continuació adjuntem un seguit d’informacions bàsiques que poden ser útils per a qualsevol persona que es trobi al centre en el moment de detectar-se una emergència.

Plànol d’evacuació planta baixa

Plànol d’evacuació primera planta

Manual d’ús d’un extintor


Referència: versió 2.1 (15/06/23). CPRL, CCOM. Aquesta pàgina pot quedar obsoleta un cop impresa