La Unió Europea facilita l’atenció de la nostra comunitat educativa

Tot i que no us semblarà pas una novetat, cal destacar la feina orientadora i de creació de vincles que es fa a l’Institut. Una part rellevant la duu a terme l’equip d’Educadors socials, entre els quals hi ha la nostra Educadora Social. Ben sovint, tant les famílies com els alumnes sabem que podem comptar amb una persona preparada i coneixedora de com mirar de resoldre les dificultats de convivència, entomar la resolució de les dificultats socioeconòmiques i fer intervencions —sempre que es pot, de caràcter preventiu— amb l’alumnat que pugui patir algun risc, i altres necessitats que se’ns presenten.

Aquesta figura és possible, en bona part, gràcies al “Programa de Tècnics d’integració social i educadors socials”, cofinançat en un 40% per la Unió Europea. Els objectius del Programa són ben amplis: prevenir l’abandonament prematur i el fracàs escolar, facilitar el benestar emocional dels alumnes i una bona convivència en els centres educatius, contribuir a l’orientació dels alumnes i fomentar la implicació de les famílies, entre altres. Amb l’aportació de la nostra Educadora social i de tots els professionals de l’Espriu s’aconseguirà reduir l’absentisme escolar i l’abandonament prematur.