La consellera Meritxell Serret visitarà l’Espriu aquest dilluns durant el taller sobre la desinformació i la verificació digital

La consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret i Aleu, acompanyada del cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, Sergi Barrera, participaran en un taller sobre desinformació en el marc de les eleccions europees el proper dilluns 8 d’abril al nostre institut. La consellera Serret i el director de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, Barrera, observaran com els estudiants comparteixen les seves experiències i apliquen els coneixements adquirits durant la sessió, i conversaran amb l’alumnat per poder conèixer les seves impressions.

Aquest taller forma part de la iniciativa «Que no te la prenguin! Defensem la democràcia de la desinformació. Edició Eleccions europees 2024», impulsada per l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona i el Departament d’Acció Exterior i Unió Europea.

El taller té com a objectiu millorar els coneixements del jovent sobre les institucions i l’actualitat europea i de sensibilitzar-los sobre la desinformació i la verificació digital en el marc de les eleccions al Parlament Europeu del proper mes de juny. Concretament, s’explica a l’alumnat què és la desinformació i quines formes adopta; aprofundeix en com aquesta afecta el procés democràtic i quins són els mecanismes de verificació digital existents que permeten fer-hi front. La finalitat del taller és promoure una participació lliure en el projecte europeu sense interferències i, alhora, intentar revertir la desafecció del jovent envers la Unió Europea.

L’associació “Learn to Check” serà l’encarregada d’impartir aquest taller a l’Espriu i als 16 centres de Catalunya adscrits al programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu.