Projecte Impuls de la lectura

TALLERS DE LECTURA 1r i 2n d´ESO

image204    image208  image210

En el marc del Projecte d’Impuls de la Lectura del nostre centre, aquest curs hem donat continuïtat a un seguit de tallers de tècniques de lectura a 1r i 2n d´ESO l´objectiu dels quals passa per dotar als nostres alumnes d´estratègies que els permetin entendre millor allò que llegeixen. Si entenen bé allò que llegeixen, el seu procés d´aprenentatge millora i així els seus resultats acadèmics.

Aquests tallers ja els vam posar en pràctica l’any passat i van funcionar molt bé: cada mes practicarem amb una tècnica/estratègia de comprensió lectora diferent que els alumnes interioritzen i van aplicant cada cop que han de treballar un text. En aquest projecte hi està implicat tot el professorat perquè els tallers es poden aplicar a totes les matèries. A més a més, una bona part dels docents ha rebut o rep formació perquè el projecte arribi a bon port.

image206

Per reforçar aquests objectius de millora, els alumnes de 1r i 2n d´ESO destinen cada dia uns vint minuts a la lectura. És una experiència que hem titulat “Temps de lectura” i que ells valoren molt positivament. Aquest és un projecte que, de nou, implica a tot l´equip docent i que demana que el professorat sigui model per als alumnes fent de lector davant de la classe. L´objectiu final és el de fomentar el gust, el plaer per la lectura; que els nostres nois i noies gaudeixin llegint, n´adquireixin l´hàbit i així, llegint llegint, no deixin mai d´aprendre.

image213

TALLERS DE LECTURA 1r i 2n d´ESO

image009

En el marc del Projecte d’Impuls de la Lectura del nostre centre, aquest curs continuem amb un seguit de tallers de lectura  a 1r i 2n d´ESO l´objectiu dels quals  passa per dotar als nostres alumnes d´estratègies que els permetin entendre millor allò que llegeixen. Si entenen bé allò que llegeixen, el seu procés d´aprenentatge millora i així milloren els seus resultats acadèmics.

Cada trimestre inclou dos tallers i a cada taller es desenvolupa una estratègia concreta que els alumnes interioritzen i van aplicant cada cop que han de treballar un text. En aquest projecte hi està implicat tot el professorat perquè els tallers es poden aplicar a totes les matèries. A més a més, una bona part dels docents ha rebut o rep formació perquè el projecte arribi a bon port.

Per reforçar aquests objectius de millora, els alumnes de 1r d´ESO destinen cada dia uns vint minuts a la lectura. És una experiència que hem titulat  “Temps de lectura” i  que ells valoren molt positivament. Aquest és un projecte que, de nou, implica a tot l´equip docent i que demana que el professorat sigui model per als alumnes fent ell mateix de lector davant de la classe. L´objectiu final és el de fomentar el gust i el plaer per la lectura, que els nostres nois i noies disfrutin llegint,  n´adquireixin l´hàbit i llegint no deixin mai d´aprendre.

image001 image003 image005  image011Aquest any, com a novetat, intentarem portar a la pràctica un concurs de lectura l’objectiu del qual serà trobar el “millor lector en veu alta” de cada cicle. Els guanyadors rebran diversos premis, entre els quals s’hi contempla fer de lectors en la gala de Sant Jordi llegint els textos premiats.