Criteris sobre l’ús de les platafomes informàtiques i de les xarxes socials a l’institut

1. Les plataformes informàtiques de comunicació i participació de la nostra comunitat educativa són la pàgina web, la plataforma moodle, la plataforma Ieduca, el correu institucional i els recursos vinculats a la xarxa prèviament autoritzats.
  2. El centre no utilitza altres vies de comunicació formals amb la comunitat educativa si no estan prèviament autoritzades pel nostre Consell Escolar.
  3. Els membres de la nostra comunitat educativa es comprometen a actuar de forma transparent i respectant la legislació.
  4. Els membres de la nostra comunitat educativa no participen en accions que puguin suscitar una degeneració de la reputació del centre o dels serveis que ofereix.
  5. Els membres de la nostra comunitat educativa no publiquen comentaris despectius ni ofensius a Internet.
  6. Als blocs, així com a d’altres espais de les nostres plataformes del web oberts a la participació, els comentaris només es publiquen si compleixen aquests requisits: 1. Que siguin pertinents, és a dir, que no s’allunyin del tema tractat, que no incloguin informacions alarmistes o no contrastades i/o desqualificacions genèriques o que posin en dubte la bona fe dels implicats. 2. Que mantinguin el respecte i el bon clima i no ofenguin ni atemptin contra la dignitat d’altres persones. 3. Que no continguin dades de caràcter personal, ni informació publicitària. 4. Que Evitin fer judicis d’intencions i ens centrem en fet objectius i contrastats. 5.
  7. L’ús de les nostre comptes institucionals de facebook, instagram i twitter també d’ajustar als criteris d’aquest apartat encara que només tenen un caràcter complementari i en cap cas substitueixen les vies formals de comunicació institucional.
  8. Al centre, no s’usen les xarxes socials (facebook, twitter, whatssap, etc.) durant l’horari lectiu. Després de l’horari lectiu, tampoc s’utilitzaran amb finalitat acadèmica.
  9. Els membres de la nostra comunitat educativa utilitza el correu institucional -així com les aplicacions associades com Hangouts- i la plataforma Ieduca per comunicar-se i per informar-se sobre els assumptes de l’institut.

Criteris aprovats pel Consell Escolar de 29 de juny de 2015

Més informació a: http://www.gencat.cat/web/meugencat/documents/guia_usos_xarxa.pdf