Claus del projecte RB4: pau, cooperació i solidaritat.

1r: PAU, COOPERACIÓ I SOLIDARITAT.

image009

Des fa ja 15 anys, el nostre centre ha impulsat projectes molt ambiciosos vinculats a la promoció de la pau, de la cooperació i de la solidaritat. El més emblemàtic va ser el Projecte Sàhara, que incloïa no només l’ajuda in situ als campaments, sinó també un treball previ d’implicació de tot el nostre entorn –alumnat, famílies, centres educatius, veïns, etc.- en aquesta iniciativa. Desgraciadament, la situació de greu inseguretat existent a la zona no ens ha permès mantenir aquesta iniciativa en la seva formulació anterior i actualment ajudem des de la distància. Tanmateix, el que sí hem intentat és impulsar nous projectes de cooperació i solidaritat de gran potencial transformador, perquè l’alumnat comparteix uns dies amb persones d’altres àmbits culturals en entorns on, per motius diversos, la vida és més complexa i difícil. En aquest senti, cal destacar l’intercanvi que ja estem portant a terme amb centres escolars de Sarajevo i Kosovo, una població on encara es pateixen les conseqüències de la devastadora Guerra de Bòsnia (1992-1995).

A banda d’aquest viatge de promoció de la pau i la cooperació, seguim impulsant moltes “programes d’aprenentatge i Servei” (vegeu-ho més endavant), perquè pensem que, en una situació de crisi com l’actual, és cabdal ensenyar a tot l’alumnat a prendre consciència de les necessitats de les persones que pateixen situacions d’injustícia i de marginació i a implicar-se activament en la millora de les seves condicions de vida. Des del curs 2013-14, en el marc del Projecte Col·labora, hem endegat activitats de cooperació amb la Residència d’Avis alhora que estem desenvolupant les col·laboracions habituals amb la Fundació Tallers, iniciada ja fa quatre anys, i amb el Banc d’Aliments i els menjadors socials de la ciutat, en coordinació amb entitats com Càritas o el mateix Ajuntamentuna iniciativa que es va posar en marxa el curs passat. Tots aquests programes s’integren en el  nostre PROJECTE DE SERVEI COMUNITARI.