Nom de la matèria | Curs i etapa | |||
ECONOMIA (A)
|
4tC ESO |
|||
Període avaluatiu | Unitats didàctiques | Continguts | Dimensions | Competències prioritzades |
1 |
L’economia i els sistemes econòmics
L’empresa i la funció de producció
|
– Les necessitats humanes i l’escassetat.
– L’assignació de recursos. El cost d’oportunitat.
– Les relacions bàsiques que s’estableixen entre les empreses i altres agents econòmics
– L’empresa i l’empresari.
– La funció de producció. Factors de producció que intervenen en un procés productiu.
– El desenvolupament sostenible.
|
Dimensió històrica
Dimensió resolució de problemes
Dimensió connexions |
C1 de l’àmbit social
Analitza els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica
C3 de l’àmbit matemàtic Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses
C7 de l’àmbit matemàtic Usar les relacions que hi ha entre diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar
|
2 | L’empresa i la funció de producció
Les finances personals
Autoconeixement i itinerari formatiu
|
– Tipus d’empreses. Funcions, objectius i fiscalitat. Ingressos, costos i beneficis.
– Planificació i execució d’un projecte empresarial.
– Els ingressos, les despeses, el consum, l’estalvi i les inversions.
– La gestió del pressupost personal.
– Productes financers de dèbit i crèdit.
– L’assegurança com a mitjà de cobertura de riscos.
– Interessos, aptituds i motivacions personals per a la carrera professional.
– Itineraris formatius i carreres professionals.
|
Dimensió geogràfica
Dimensió ciutadana
Dimensió resolució de problemes |
C7 de l’àmbit social
Analitza diferents models d’organització política, econòmica i territorial i les desigualtats que generen per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació
C11 de l’àmbit social Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític
C3 de l’àmbit matemàtic Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses
|
3 |
L’economia i els sistemes econòmics
El sector públic
|
– Els cicles econòmics.
– Evolució històrica dels sistemes econòmics.
– El comerç internacional i la globalització econòmica.
– Els ingressos i les despeses de l’Estat.
– El deute públic i el dèficit públic.
– La política fiscal com a instrument de distribució de rendes.
– La política monetària: el Banc Central Europeu.
– L’economia a la Unió Europea. Polítiques comunes.
– La inflació i la deflació.
– L’ocupació i l’atur.
|
Dimensió geogràfica
Dimensió resolució de problemes |
C5 de l’àmbit social
Explica les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic per gestionar les activitats humanes en criteris de sostenibilitat
C1 de l’àmbit matemàtic Traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats
|
CCriteris d’avaluació i recuperació | ||||
AVALUACIÓ:
● Per aprovar la matèria serà indispensable presentar la llibreta. ● En les proves es poden incloure continguts de les unitats anteriorment explicades. ● En les proves el/la professor/a serà qui decidirà l’ús o no de la calculadora. ● L’avaluació trimestral s’obtindrà a partir de la ponderació següent:
80% ➢ Proves d’unitat.
20% ➢ Actitud, interès i participació a l’aula. ➢ Realització de deures. ➢ Correccions a la pissarra. ➢ Activitats individuals i en grup. ➢ Exposicions orals. ➢ Proves curtes.
● L’avaluació final s’obtindrà tenint en compte el nivell d’assoliment de les competències treballades al llarg de tot el curs.
RECUPERACIÓ DE LES AVALUACIONS SUSPESES:
● Les competències es treballen a les diferents proves i activitats que es realitzen al llarg de tot el curs, la qual cosa permetrà valorar la consolidació o recuperació de les avaluacions anteriors. ● L’alumnat que un cop feta l’avaluació final no assoleixi l’àmbit, s’haurà de presentar a la prova extraordinària de juny.
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
https://classroom.google.com/c/MTQ5NjAyNTI2MTg0
|
||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | ||||
El material es penjarà al classroom. |
Annex
Àmbits, matèries, dimensions i competències
Competència |
C1 de l’àmbit social
Analitza els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |
C7 de l’àmbit social
Analitza diferents models d’organització política, econòmica i territorial i les desigualtats que generen per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació |
C5 de l’àmbit social
Explica les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic per gestionar les activitats humanes en criteris de sostenibilitat |
C11 de l’àmbit social
Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític |
C1 de l’àmbit matemàtic
Traduir un problema a llenguatge matemàtic o a una representació matemàtica utilitzant variables, símbols, diagrames i models adequats |
C3 de l’àmbit matemàtic
Mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses |
C7 de l’àmbit matemàtic
Usar les relacions que hi ha entre diverses parts de les matemàtiques per analitzar situacions i per raonar |