Nom de la matèria : Arts escèniques | Curs 2020-2021 | |||
Currículum batxillerat – Decret 142/2008 – DOGC núm. 5183
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/batxillerat/curriculum/
En aquest enllaç hi trobareu el desenvolupament curricular de totes les matèries
Concreció i desenvolupament del currículum del batxillerat 21/07/2020 https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/CUR_Batxillerat.pdf
|
1r Batxillerat ▢
2n Batxillerat x Marqueu amb una x el nivell de la matèria |
|||
Període avaluatiu | Unitats didàctiques | Continguts | Tipologia d’activitats | Competències de la matèria que es treballen |
1 | Escena MONÒLEG | – Construcció de personatge
– Escolta escènica |
Assaig d’escena MONÒLEG
|
-Competència en el coneixement i entrenament corporal
-Competència en l’optimització dels mecanismes d’expressió corporal
-Competència artística i cultural
-Competència comunicativa |
Història del teatre i la dansa | – Èpoques i autors més representatius | Exposicions complementades amb el professor
|
||
Projecte escena | Interpretació i representació | Crear i representar una obra
|
||
Laboratori de moviment | -Consciència corporal i espaial
-Possibilitats del cos |
Pràctica a l’aula, dinàmiques dirigides i improvització. | ||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
2 | Laboratori interpretació | -Cos i energia
-Cos i emoció -Projecció veu |
Exercicis i jocs d’interpretació
|
-Competència en el coneixement i entrenament corporal
-Competència en l’optimització dels mecanismes d’expressió corporal
-Competència artística i cultural
-Competència comunicativa |
Història del teatre i la dansa | – Èpoques i autors més representatius | Exposicions complementades amb el professor
|
||
Projecte escena | Interpretació i representació | Crear i representar una obra
|
||
ESPAI
|
-Plans de simetria
-Nivells -Recorreguts/trajectòries |
Pràctica a l’aula i activitats teòriques
|
||
TEMPS | -Consciència temporal
-Velocitats |
Pràctica a l’aula i activitats teòriques | ||
Història de la dansa | -Recorregut femení de la història de la dansa. | Pràctica a l’aula i activitats teòriques | ||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
3 | Escena MONÒLEG | – La consciència escènica
– Escolta escènica -Text |
Assaig d’escena MONÒLEG
|
-Competència en el coneixement i entrenament corporal
-Competència en l’optimització dels mecanismes d’expressió corporal
-Competència artística i cultural
-Competència comunicativa |
Història del teatre i la dansa | – Èpoques i autors més representatius | Exposicions complementades amb el professor
|
||
Projecte escena | Interpretació i representació | Crear i representar una obra
|
||
Laboratori de moviment | -Consciència corporal i espaial
-Possibilitats del cos |
Pràctica a l’aula, dinàmiques dirigides i improvització. | ||
Història de la dansa | -Recorregut femení de la història de la dansa. | Pràctica a l’aula i activitats teòriques | ||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Objectius de la matèria | ||||
1. Adquirir un coneixement sòlid i vivencial dels conceptes bàsics de les arts escèniques.
2. Comprendre les característiques fonamentals de les diferents formes de les arts de la representació escènica i de l’espectacle en les seves diferents possibilitats de materialització: el treball dramàtic (text), la música (veu i cant), i la dansa (expressió corporal). 3. Promoure el treball en grup, afavorint el coneixement i la comprensió de la identitat personal i l’aliena, així com de la realitat social en què es desenvolupen, a través dels processos d’expressió, creació i comunicació propis de les arts escèniques. 4. Estimular el desenvolupament i perfeccionament de les capacitats expressives, creatives i comunicatives pròpies a partir del treball individual i en grup, experimentant i investigant diferents llenguatges i codis. 5. Desenvolupar les habilitats, capacitats i destreses en referència amb els tres eixos bàsics de la modalitat (teatre, música i moviment corporal) necessàries per respondre amb creativitat i originalitat a qualsevol estímul, situació o conflicte en el marc de la ficció dramàtica, utilitzant llenguatges, codis, tècniques i recursos de caràcter escènic. 6. Utilitzar les arts escèniques (teatre, música i dansa) per mostrar, individualment i col·lectiva, sentiments, pensaments i idees, insistint especialment en aquelles problemàtiques i conflictes que afecten la col·lectivitat. 7. Reconèixer i utilitzar, amb rigor artístic i coherència estètica, les múltiples maneres de produir, recrear i interpretar l’acció escènica, i participar activament en el disseny, realització i representació de tota mena d’espectacles escènics, assumint diferents rols, tasques i responsabilitats. 8. Desenvolupar la capacitat crítica per valorar amb rigor i coherència les produccions escèniques pròpies i alienes, tenint en compte els seus valors artístics i el context social, econòmic i cultural en què es produeixen, fomentant, amb tot això, les qualitats d’un futur bon espectador o espectadora. 9. Valorar i gaudir de les arts escèniques com una manifestació artística que forma part del patrimoni cultural comú dels pobles i participar activament en el seu manteniment, desenvolupament i projecció
|
||||
Metodologia (breument) | ||||
● Treball dels continguts des de l’escena ● Metodologia productiva integrant en els continguts la creativitat de cadascú ● Projectes col·lectius ● la compressió lectora de textos seleccionats dels autors ● el foment dels debats ● l’èmfasi en el el vincle dels continguts abordats amb l’actualitat ● el treball cooperatiu ● la interacció entre l’alumnat ● el treball personal de l’alumne des de l’escena |
||||
Criteris d’avaluació i recuperació | ||||
● 35% de la nota: Cultura escènica Avaluació trimestral ○ Anàlisi crític de gèneres (interpretació) // moment històric (moviment) ● Video Exposició oral sobre un espectacle d’un gènere determinat escollit / moment històric. ● Lliurament del treball escrit sobre l’autor / intèrpret o creador. ● Suggeriment de tres preguntes per a examen de les VideoExpos. ○ Examen ○ Lectura llibre ○ Escriptura ○ Adaptació projecte ○ Crítica espectacle cartellera
● 45% de la nota: Consciència corporal, tècniques d’interpretació i representació. ○ Adquisició de destreses escèniques: consciència corporal, emocions escèniques, escolta, energia, imaginari, creativitat, veritat escènica, expressivitat corporal, veu (dicció i control), organicitat, autenticitat, improvisació, tècniques, construcció personatge, col·lectivitat escènica, cooperació. ○ Representacions (Nadal, Diada del Teatre, Sant Jordi, Dia Mundial Teatre, Mostra de Sta Coloma, Fira de Badalona, Final de curs) ○ Proves Institut del Teatre
● 20% de la nota: Actitud proactiva ● Participació ● Assistència a activitats extralectives ● Col·laboració i treball en grup ● Esforç i superació personal ● Gestió de conflictes ● Assistència: Cada falta d’assistència injustificada restarà 0,1 de la nota. ● Participació en preparació d’esdeveniments fora d’hores lectives (sessions complementàries)
|
||||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | ||||
https://meet.google.com/lookup/an67mpr3y4
|
||||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | ||||
Programació detallada (optatiu) | ||||
Enllaços d’interès | ||||
Lectures recomanades | ||||
Pel·lícules, sèries, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades. | ||||
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa | ||||
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa | ||||
Activitats complementàries i experiències d’innovació | ||||
Sortides | ||||
FIRA D’EDUCACIÓ DE BADALONA
ACTE DE LA PLANTADA MOSTRA DE TEATRE DE sANTA cOLOMA DE GRAMENET SORTIDA TEATRE (data a determinar) |