2n BATX Llengua estrangera

 

Nom de la matèria :  LLENGUA ANGLESA Curs 2020-2021
Currículum batxillerat – Decret 142/2008 – DOGC núm. 5183

http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/batxillerat/curriculum/

 

En aquest enllaç hi trobareu el desenvolupament curricular de totes les matèries

 

Concreció i desenvolupament del currículum del batxillerat 21/07/2020

https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/CUR_Batxillerat.pdf

 

 

1r Batxillerat        ▢

2n Batxillerat       X

Marqueu amb una x el nivell de la matèria

Període avaluatiu Unitats didàctiques  Continguts  Tipologia d’activitats Competències de la matèria que es treballen
1 Starter Unit

 

 

Revisió gramatical dels diferents temps verbals:

-Present simple & continuous

-Past simple & continuous

-Past simple & past perfect

-Present perfect & past simple

-Present perfect simple & continuous

-Future simple & continuous

 

 

.Competència comunicativa.

.Competència en gestió i tractament de la informació.

.Competència digital.

.Competència en recerca.

.Competència personal i interpersonal.

.Competència en el coneixement i la interacció amb el món.

Connect 1.-Vocabulary : Language,communication, internet and social networks.

2.-Grammar: Reported speech, rephrasing with reported speech.

3.-Writing: Opinion essay.

 

4.-Listening: Multiple choice listening PAU tests.

 

5.-Reading: The Anti-social network, Multiple choice reading PAU tests, The Growing Pains of Adrian Mole.

 

6.-Speaking: Phone conversations.

  Sport and Fitness 1.-Vocabulary: Sport, movement verbs, keeping fit.

2.- Grammar: Defining and non-defining Relative clauses. Rephrasing with relative clauses.

3.-Writing: A narrative.

4.-Listening: Completing sentences, Multiple choice listening PAU tests.

5.-Reading: Endurance. Are you tough enough?. Multiple choice reading PAU tests.

6.-Speaking: Comparing photos.

2 Buy, sell, waste 1.-Vocabulary: Shopping, waste.

 

2.-Grammar:  The passive, the causative.

 

3.-Writing:Formal&Informal emails.

 

4.-Listening: Completing sentences, Multiple choice listening PAU tests.

 

5.-Reading: Shop ‘til you drop, The Short Tales of Oscar Wilde, Multiple choice reading PAU tests.

 

6.- Speaking: A presentation about waste.

 

Society 1.-Vocabulary: Society, crime & justice.

 

 

2.-Grammar:  Conditionals, showing wishes and regrets.

 

3.-Writing: A discussion essay.

 

4.-Listening: Completing sentences, Multiple choice listening PAU tests.

 

5.-Reading: Alternative life styles: Down on the Farm, Multiple choice reading PAU tests.

 

6.- Speaking: Reaching an agreement.

 

3 Looks 1.-Vocabulary: Looks, describing people.

 

2.-Grammar:  Modal verbs: forms, funcions & alternatives.

 

3.-Writing: A summary.

 

4.-Listening: Completing sentences, answering questions, Multiple choice listening PAU tests.

 

5.-Reading: Cosmetic surgery & the media: Makeover madness, Multiple choice reading PAU tests

 

6.- Speaking: Describing photos of people.

 

Learn and work 1.-Vocabulary: Careers, jobs.

 

2.-Grammar:  Verb structures

 

3.-Writing: A covering email.

 

4.-Listening: Completing sentences, answering questions, Multiple choice listening PAU tests.

 

5.-Reading: That’s the job for me: The One-week Job Project, Multiple choice reading PAU tests.

 

6.- Speaking: Job interviews.

 

Objectius de la matèria
1.Valorar   els   Llengües   Estrangeres   com   a   medi   per   comunicar,   com   a   eines d’aprenentatge,   Tant   per   Accedir   a   Altres   Coneixements   i   informació,   com   per transformar-­les o crear-­ne de nous i com a instrument que obri possibilitats d’accés al lleure i al plaer estètic.

 

2.Participar en converses cara a cara, telefòniques o electròniques amb parlants nadius i no nadius sobre temes relatius a l’entorn on es mou l’aprenent, com ara a els estudis, el lleure,   el   dia   a  dia   o   els   temes   d’actualitat,   i   Fer   front   a  la   major   part   de  Situacions lingüístiques que poguin aparèixer en el Moment que la llengua Objecte d’aprenentatge esdevé la principal llengua de comunicació (viatges, intercanvis, etc.).

 

3.Produir un discurs eficaç, senzill i coherent sobre temes que són familiars o d’interès personal i descriure fets i experiències, somnis, esperances i ambicions, i aportar raons i explicacions de les opinions i projectes de manera breu i entenedora.

 

4.Comprendre les idees principals d’informació oral i escrita clara sobre temes  relatius a l’entorn on es mou l’aprenent: els estudis, el lleure, el dia a dia, i de temes d’actualitat.

 

5.Comprendre   globalment   i   gaudir   d’obres   completes   originals   rellevants   per   als aprenents, com ara contes o novel∙les breus, pel∙lícules, documentals, còmics, cançons, produccions   digitals,   etc.,   fent   servir,   si   escau,   diferents   tipus   de   suport   (diccionaris, glossaris, subtítols, etc.).

 

6.Desenvolupar una actitud de reflexió sobre la llengua en la comunicació amb la finalitat de millorar les produccions pròpies i comprendre les dels altres, mostrant una capacitat de raonament pròpia i esperit crític.

 

7.Prendre  consciència  del   propi   procés  d’aprenentatge,   de  les  estratègies  per   aprendre  i dels   recursos   a   l’abast,   i   desenvolupar   un   grau   d’autonomia   tal   que   al   final   de l’escolaritat permeti prosseguir l’aprenentatge de les llengües estrangeres ensenyades al centre, i iniciar­-se en l’aprenentatge d’altres llengües.

 

8.Valorar   críticament   diferents   expressions   culturals   i   artístiques   lligades   a   la   realitat lingüística   i   social   de   les   comunitats   que   parlen   la   llengua   estrangera,   per   tal d’aconseguir   una   millor   comprensió  de   cultures   diferents   de   la   pròpia,   i   una   millor comunicació  amb   els   seus   parlants,   comprenent   alhora   el   valor   relatiu   de   les convencions socioculturals.

 

9.Conèixer  i  valorar   la  riquesa  de la  realitat  multilingüe i  pluricultural   del   món  actual. Prendre   consciència   de   les   varietats   d’ús   de   la   llengua   meta   com   a   llengua   primera, segona o llengua de comunicació internacional en diferents zones geogràfiques del món, i en diferents àmbits d’ús: comerç, ciència, lleure, relacions personals, etc.

 

10.Acceptar   com   a   part   ineludible   de   l’aprenentatge   l’ansietat   produïda   quan   es   troben entrebancs   en   la   comunicació  en   llengua   estrangera.   Desenvolupar   estratègies   per superar   la   inseguretat   d’un   mateix   o   mateixa,   i   sensibilitat   envers   les   dificultats   dels parlants al∙lòctons quan parlen la pròpia llengua.

 

Metodologia (breument)
Centrada en:

 

Criteris d’avaluació i recuperació
1. Comprendre sense gaire dificultat les explicacions, instruccions i indicacions detallades del professor/a i les que apareixen en el material de treball escolar.

 

2. Comprendre les idees principals i els detalls essencials de converses, debats, narracions o explicacions on participen nadius i/o no nadius, tant si s’hi assisteix en directe com si estan enregistrats, sempre que es parli amb claredat i en varietats estàndard de la llengua.

3. Comprendre el sentit general d’obres audiovisuals autèntiques en versió original amb subtítols.

4.  Comprendre  críticament   les  principals  idees  dels  noticiaris   de  ràdio   i  televisió,  i  en  articles   de  premsa  sobre   temes  rellevants  per  als   estudiants  apareguts  en   mitjans  de repercussió internacional.

5. Iniciar i mantenir converses informals senzilles amb parlants de la mateixa edat sobre temes d’interès comú.

6. Identificar les dificultats en el flux comunicatiu dins la conversa i desplegar recursos (reformulacions, demandes de repetició, etc.) per reparar els problemes detectats.

7. Prendre la paraula i cedir-­la de manera apropiada en converses i debats.

8. Participar en converses i debats de classe per intercanviar idees i opinions, i arribar a acords argumentant breument la pròpia opinió.

9. Explicar amb relativa fluïdesa els propis interessos, experiències personals, plans i il∙lusions.

10. Explicar històries, trets biogràfics i anècdotes .personals o no­, i descriure persones, objectes i llocs.

11. Fer beus presentacions orals públiques prèviament preparades sobre un tema d’interès (actualitat, contingut acadèmic, petita recerca, etc.) fent servir estratègies per captar i mantenir l’atenció de l’audiència.

12. Explicar breument el procés o el resultat d’un treball propi o de grup, amb el suport de breus anotacions.

13. Participar activament en discussions o debats orals o en fòrums digitals, sobre temes d’alguna complexitat preparats amb antelació escoltant o llegint atentament, expressant acord o desacord i argumentant breument les pròpies opinions i respectant les convencions del gènere.

14. Llegir amb velocitat i comprensió suficient lectures graduades o novel∙les adaptades de nivell mitjà.

15. Comprendre detalladament textos de tipologia diversa i dificultat controlada i realitzar tasques relacionades amb la lectura.

16. Comprendre el sentit global de notícies autèntiques sobre temes rellevants per a l’aprenent, aparegudes en premsa tradicional o electrònica fent servir les informacions que aporten els elements textuals i icònics de la notícia: titular, entradetes, fotos, infograma, seccions del diari, etc.

17. Comprendre el sentit general i les idees principals de còmics, històries, i altres tipus d’obres autèntiques d’extensió limitada.

18. Donada una finalitat determinada, trobar informació rellevant, avaluar la fiabilitat de la font i citar­-la de manera adequada.

19. Redactar un text d’un o dos paràgrafs breus sobre un tema pròxim als interessos dels estudiants on s’expliqui de manera ordenada i coherent un fet, idea, opinió, etc., amb correcció formal (ortogràfica i morfosintàctica) bàsica.

20.   Cooperar   amb   els   companys   en   la   realització  de   tasques   d’aprenentatge   demostrant   capacitat   d’organització,   responsabilització,   compartir   la   informació  i   avaluar   el funcionament de l’equip de treball.

21. Utilitzar els coneixements adquirits a l’aula de llengua estrangera i en altres contextos formals i no formals per millorar l’actuació en llengua meta.

22. Redactar textos de tipologia variada (narratiu, explicatiu, augmentatiu, epistolar, normatiu, dialogat, ressenya crítica, etc.) d’entre 100 i 200 paraules d’extensió sobre temes propers als interessos dels estudiants, temes d’actualitat, interès general o acadèmic, on s’expliqui de manera ordenada i coherent un conjunt d’informació, fets, idees o opinions, amb correcció formal (ortogràfica i morfosintàctica) bàsica, tenint en compte els elements essencials del context comunicatiu real o simulat.

Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a)
 

2BAT A: tyeddp6

 

2BAT B: llbksai

 

2BAT C: m7rhqxu

 

Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.)
Key to Batxillerat 2 Student’s book

Key to Batxillerat 2 Workbook

Material editat al classroom

Recull d’ exàmens de selectivitat

Material fotocopiat d’ altres editorials

 

Programació detallada (optatiu)
 
Enllaços d’interès
Els indicats al classroom
Lectures recomanades
The Growing Pains of Adrian Mole (Sue Townsed)

 

The short stories of Oscar Wild (Oscar Wild)

 

 

Pel·lícules, sèries, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades.
 

 

Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa
Selecat.cat
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa
Selecat.cat
Activitats complementàries i experiències d’innovació
 
Sortides
No hi ha sortides previstes