Nom de la matèria : DISSENY (OPTATIVA 2n) | Curs 2020-2021 | ||
Currículum batxillerat – Decret 142/2008 – DOGC núm. 5183
http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/batxillerat/curriculum/ En aquest enllaç hi trobareu el desenvolupament curricular de totes les matèries
Concreció i desenvolupament del currículum del batxillerat 21/07/2020 https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/CUR_Batxillerat.pdf |
1r Batxillerat ▢
2n Batxillerat X Marqueu amb una x el nivell de la matèria |
||
Període avaluatiu | Continguts | Tipologia d’activitats | Competències de la matèria que es treballen |
1 |
_Introducció: què és el disseny? Tipus i característiques. El context del disseny.
|
Exercicis pràctics per treballar el concepte a través de la praxis.
1. Exercicis de praxis de tipografies i pràctica de la cal·ligrafia. 2. Estudi, anàlisi i realització d’un cartell publicitari. 3. Realització d’un PACKAGING 4. Construcció i estudi d’una Làmpada. 5. Disseny Industrial: etiquetatge i cartell publicitari d’una cervesa ecològica. 6. Disseny interior: estudi corporatiu del catàleg i realització posterior de la maqueta d’una cadira. 7. Estudi i realització d’un logotip. 8. Estudi i realització de PICTOGRAMES. 9. Anàlisi de transformació d’un element gràfic. 10. ESTUDI I REALITZACIÓ D’UNA IMATGE CORPORATIVA 2 /3/4/5/6 ……………………
|
1. Comprendre el fet del disseny.
2. Valorar els vessants funcionals, comunicatius, de context.
3. Desenvolupar capacitats perceptives, analítiques i crítiques respecte a l’entorn objectual, espacial i gràfic.
4. Resoldre exercicis projectuals de caràcter elemental referits al disseny gràfic, objectual i de l’espai habitable, i d’altres àmbits.
5. Adquirir hàbits d’investigació i creació.
6. Elegir apropiadament i utilitzar amb destresa els recursos de dibuix i les tècniques plàstiques.
7. Reconèixer i analitzar obres i autors dels diferents àmbits del disseny.
8. Harmonitzar les experiències cognoscitives i sensorials.
9. Comprendre i emprar amb propietat la terminologia propia. 10. Comportar-se a l’aula taller de manera responsable, tenint cura d’estris i materials. |
2 |
– Disseny de producte com a fet projectual. Anàlisi de l’objecte, funcionalitat, ús de l’ergonomia,
|
||
3 |
_Disseny d’espai com a fet projectual. Organització de l’espai. Disseny
|
||
Objectius de la matèria | |||
1. Comprendre el fet del disseny, diferenciar-lo d’altres manifestacions científiques, tecnològiques o artístiques, i analitzar de manera crítica el disseny d’objectes quotidians i també els propis dissenys (competència en la sensibilitat estètica i competència cultural artística). 2. Valorar els vessants funcionals, comunicatius, de context i de factibilitat propis de tota producció de disseny (competència en la sensibilitat estètica i competència en el domini teoricopràctic de les tècniques i els procediments de la producció artística). 3. Desenvolupar capacitats perceptives, analítiques i crítiques respecte a l’entorn objectual, espacial i gràfic (competència en el domini teoricopràctic de les tècniques i els procediments de la producció artística). 4. Resoldre exercicis projectuals de caràcter elemental referits al disseny gràfic, objectual i de l’espai habitable, i d’altres àmbits, trobant solucions creatives i adequades a la intenció comunicativa o funcional (competència en el domini teoricopràctic de les tècniques i els procediments de la producció artística). 5. Adquirir hàbits d’investigació i creació que potenciïn respostes renovadores envers les necessitats materials, socials i culturals (competència en recerca,competència cultural artística). 6. Elegir apropiadament i utilitzar amb destresa els recursos de dibuix i les tècniques plàstiques, emprar-los en la ideació, projectació i presentació d’obres de disseny, tot obtenint resultats valorables quant a la seva adequació, correcció i expressió (competència en el domini teoricopràctic de les tècniques i els procediments de la producció artística). 7. Reconèixer i analitzar obres i autors dels diferents àmbits del disseny, en particular dels que ja formen part de la història o del nostre entorn actual, i relacionar-los amb els fets i les característiques pròpies del seu context (competència en recerca, competència cultural artística). 8. Harmonitzar les experiències cognoscitives i sensorials de les diferents matèries afins que conformen la capacitat per emetre valoracions constructives i potenciar la capacitat d’autocrítica per desenvolupar el sentit del gaudi estètic (competència en la creativitat artística). 9. Comprendre i emprar amb propietat la terminologia pròpia de la matèria (competència cultural artística). 10. Comportar-se a l’aula taller de manera responsable, tenint cura d’estris i materials. Col·laborar d’una manera activa, oberta i responsable en els treballs en grup i analitzar de forma constructiva els resultats d’aquests treballs d’altri (compentències personals i interpersonals)
|
|||
Metodologia (breument) | |||
La metodologia serà teòrica pràctica.
Pel que fa a la part teòrica es faran treballs amb caràcter de potenciar la interiorització de etimologia especifica de la praxis del DISSENY així com, també, de defensar conceptes de la història i evolució de la mateixa praxis. Pel que fa a la pràctica treballarem amb l’ús del material específic per a proporcionar un aprenentatge en l’ús que contribueixi a una bona expressió de la idea del concepte que es treballa. |
|||
Criteris d’avaluació i recuperació | |||
– Ideació, concepte, argumentació, preparació i execució de projectes de disseny. − Activitats teòrico-pràctiques a classe. Puntualitat i qualitat de les feines. − Anàlisi estètica d’objectes, espais i composicions gràfiques. − Presentacions orals i debats. – Implicació i motivació.
|
|||
Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a) | |||
2BAT A/B: zf6cplj
|
|||
Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.) | |||
Material editat al classroom
Recull d’ exàmens de selectivitat Material fotocopiat d’ altres editorials Material de recerca en xarxa |
|||
Enllaços d’interès | |||
Els indicats al classroom | |||
Lectures recomanades | |||
Les indicades al classroom | |||
Pel·lícules, sèries, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades. | |||
Les indicades al classroom | |||
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa | |||
Selecat.cat | |||
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa | |||
Selecat.cat | |||
Sortides | |||
Museu del Disseny de Barcelona.
s’anirà indicant al classroom sortides familiars recomanades per a cada part de la matèria. |