2n BATX Arts Escèniques

 

Nom de la matèria : Arts escèniques Curs 2020-2021
Currículum batxillerat – Decret 142/2008 – DOGC núm. 5183

http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/batxillerat/curriculum/

 

En aquest enllaç hi trobareu el desenvolupament curricular de totes les matèries

 

Concreció i desenvolupament del currículum del batxillerat 21/07/2020

https://documents.espai.educacio.gencat.cat/IPCNormativa/DOIGC/CUR_Batxillerat.pdf

 

 

1r Batxillerat        ▢

2n Batxillerat       x

Marqueu amb una x el nivell de la matèria

Període avaluatiu Unitats didàctiques  Continguts  Tipologia d’activitats Competències de la matèria que es treballen
1 Escena MONÒLEG – Construcció de personatge

– Escolta escènica

Assaig d’escena MONÒLEG

 

-Competència en el coneixement i entrenament corporal

 

-Competència en l’optimització dels mecanismes d’expressió corporal

 

-Competència artística i cultural

 

-Competència comunicativa

Història del teatre i la dansa – Èpoques i autors més representatius Exposicions complementades amb el professor

 

Projecte escena Interpretació i representació Crear i representar una obra

 

Laboratori de moviment -Consciència corporal i espaial

-Possibilitats del cos

Pràctica a l’aula, dinàmiques dirigides i improvització.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Laboratori interpretació -Cos i energia

-Cos i emoció

-Projecció veu

Exercicis i jocs d’interpretació

 

-Competència en el coneixement i entrenament corporal

 

-Competència en l’optimització dels mecanismes d’expressió corporal

 

-Competència artística i cultural

 

-Competència comunicativa

Història del teatre i la dansa – Èpoques i autors més representatius Exposicions complementades amb el professor

 

Projecte escena Interpretació i representació Crear i representar una obra

 

ESPAI

 

-Plans de simetria

-Nivells

-Recorreguts/trajectòries

Pràctica a l’aula i activitats teòriques

 

TEMPS -Consciència temporal

-Velocitats

Pràctica a l’aula i activitats teòriques
Història de la dansa -Recorregut femení de la història de la dansa. Pràctica a l’aula i activitats teòriques
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 Escena MONÒLEG – La consciència escènica

– Escolta escènica

-Text

Assaig d’escena MONÒLEG

 

-Competència en el coneixement i entrenament corporal

 

-Competència en l’optimització dels mecanismes d’expressió corporal

 

-Competència artística i cultural

 

-Competència comunicativa

Història del teatre i la dansa – Èpoques i autors més representatius Exposicions complementades amb el professor

 

Projecte escena Interpretació i representació Crear i representar una obra

 

Laboratori de moviment -Consciència corporal i espaial

-Possibilitats del cos

Pràctica a l’aula, dinàmiques dirigides i improvització.
Història de la dansa -Recorregut femení de la història de la dansa. Pràctica a l’aula i activitats teòriques
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Objectius de la matèria
1. Adquirir un coneixement sòlid i vivencial dels conceptes bàsics de les arts escèniques.

2. Comprendre les característiques fonamentals de les diferents formes de les arts de la representació escènica i de l’espectacle en les seves diferents possibilitats de materialització: el treball dramàtic (text), la música (veu i cant), i la dansa (expressió corporal).

3. Promoure el treball en grup, afavorint el coneixement i la comprensió de la identitat personal i l’aliena, així com de la realitat social en què es desenvolupen, a través dels processos d’expressió, creació i comunicació propis de les arts escèniques.

4. Estimular el desenvolupament i perfeccionament de les capacitats expressives, creatives i comunicatives pròpies a partir del treball individual i en grup, experimentant i investigant diferents llenguatges i codis.

5. Desenvolupar les habilitats, capacitats i destreses en referència amb els tres eixos bàsics de la modalitat (teatre, música i moviment corporal) necessàries per respondre amb creativitat i originalitat a qualsevol estímul, situació o conflicte en el marc de la ficció dramàtica, utilitzant llenguatges, codis, tècniques i recursos de caràcter escènic.

6. Utilitzar les arts escèniques (teatre, música i dansa) per mostrar, individualment i col·lectiva, sentiments, pensaments i idees, insistint especialment en aquelles problemàtiques i conflictes que afecten la col·lectivitat.

7. Reconèixer i utilitzar, amb rigor artístic i coherència estètica, les múltiples maneres de produir, recrear i interpretar l’acció escènica, i participar activament en el disseny, realització i representació de tota mena d’espectacles escènics, assumint diferents rols, tasques i responsabilitats.

8. Desenvolupar la capacitat crítica per valorar amb rigor i coherència les produccions escèniques pròpies i alienes, tenint en compte els seus valors artístics i el context social, econòmic i cultural en què es produeixen, fomentant, amb tot això, les qualitats d’un futur bon espectador o espectadora.

9. Valorar i gaudir de les arts escèniques com una manifestació artística que forma part del patrimoni cultural comú dels pobles i participar activament en el seu manteniment, desenvolupament i projecció

 

 

Metodologia (breument)
 

●                   Treball dels continguts des de l’escena

●                   Metodologia productiva integrant en els continguts la creativitat de cadascú

●                   Projectes col·lectius

●                   la compressió lectora de textos seleccionats dels autors

●                   el foment dels debats

●                   l’èmfasi en el el vincle dels continguts abordats amb l’actualitat

●                   el treball cooperatiu

●                   la interacció entre l’alumnat

●                   el treball personal de l’alumne des de l’escena

Criteris d’avaluació i recuperació
 

●             35% de la nota: Cultura escènica Avaluació trimestral

○             Anàlisi crític de gèneres (interpretació)  //  moment històric (moviment)

●             Video Exposició oral sobre un espectacle d’un gènere determinat escollit / moment històric.

●             Lliurament del treball escrit sobre l’autor / intèrpret o creador.

●             Suggeriment de tres preguntes per a examen de les VideoExpos.

○             Examen

○             Lectura llibre

○             Escriptura

○             Adaptació projecte

○             Crítica espectacle cartellera

 

●             45% de la nota: Consciència corporal, tècniques d’interpretació i representació.

○             Adquisició de destreses escèniques: consciència corporal, emocions escèniques, escolta, energia, imaginari, creativitat, veritat escènica, expressivitat corporal, veu (dicció i control), organicitat, autenticitat, improvisació, tècniques, construcció personatge, col·lectivitat escènica, cooperació.

○             Representacions (Nadal, Diada del Teatre, Sant Jordi, Dia Mundial Teatre, Mostra de Sta Coloma, Fira de Badalona, Final de curs)

○             Proves Institut del Teatre

 

●             20% de la nota: Actitud proactiva

●             Participació

●             Assistència a activitats extralectives

●             Col·laboració i treball en grup

●             Esforç i superació personal

●             Gestió de conflictes

●             Assistència: Cada falta d’assistència injustificada restarà 0,1 de la nota.

●             Participació en preparació d’esdeveniments fora d’hores lectives (sessions complementàries)

 

 

Accés al classroom amb materials i activitats d’aprenentatge i calendari de la matèria (s’ha d’utilitzar el correu de l’alumne/a)
 

https://meet.google.com/lookup/an67mpr3y4

 

 

Materials de referència (llibre text, dossiers, etc.)
Programació detallada (optatiu)
Enllaços d’interès
Lectures recomanades
Pel·lícules, sèries, canals de youtube, jocs i aplicacions recomanades.
Accés a activitats de reforç disponibles a la xarxa
Accés a activitats d’ampliació disponibles a la xarxa
Activitats complementàries i experiències d’innovació
Sortides
FIRA D’EDUCACIÓ DE BADALONA

ACTE DE LA PLANTADA

MOSTRA DE TEATRE DE sANTA cOLOMA DE GRAMENET

SORTIDA TEATRE (data a determinar)