Marenostrum+ Projecte Programació Interactiu

El passat 26 de novembre, el grup de l’Optativa de Programació I, vam visitar el supercomputador Marenostrum. Aquest any l’Oriol Riu, treballador del BSC i que tots aquests anys ens ha acompanyat a la visita del superordinador, ens va oferir l’esdeveniment d’una forma virtual, ja que amb les obres per construir el Marenostrum 5, que a mitjans de l’any vine’n estarà al top 10 de les millors màquines del món, s’havien reduït molt les dates de les visites per l’alumnat de secundària. Va ser 1 h i 15 minuts molt interessants. Sí que és veritat que no vam poder caminar pel voltant d’aquest espectacle, però l’alumnat va poder saciar totes les seves preguntes i curiositats.

Us deixo l’enllaç, on es pot visitar aquest súper, súper, supercomputador de forma virtual.

D’altra banda, aquests alumnes que amb molt esforç, perquè el primer contacte no és gens fàcil, estan fent els primers passos en la programació de llenguatges d’alt nivell, en aquest cas orientat a objectes. Set d’aquests alumnes, en les últimes 4 setmanes, han culminat el seu aprenentatge en VBA (Visual Basic for Applications), creant d’una forma molt autònoma, diferents jocs interactius, aprofitant els 3 monitors de 24” tàctils, que l’institut ha adquirit per fer aquest projecte. Els hem posat a la recepció de l’institut perquè tothom que vulgui pugui jugar i interessar-se per la programació.

Aquests jocs estaran exposats durant aquests dies de desembre abans de Nadal.