Viatge a través del metall

El dimarts passat, dia 18 d’abril de 2023, van venir a l’institut els músics del grup Barna Brass Quintet que ens van oferir un concert molt especial. Van tocar diferents obres musicals fent un recorregut per les diferents etapes de la història de la música, amb la sonoritat pròpia dels instruments de vent metall: dues trompetes, un trombó, una trompa i una tuba.
Van començar el recorregut amb un fanfàrria medieval, a continuació van tocar una dansa renaixentista. Després, per il·lustrar el barroc, van interpretar el cànon de Pachelbel, i a continuació, pel classicisme, van escollir una obra d’Offenbach, i pel romanticisme, Beethoven. Finalment, van acabar interpretant la banda sonora de la pel·lícula de La vida es Bella de Nicola Piovani com a exemple de música del segle XX.
A més, ens van explicar com funcionen els instruments de vent metall fent-ne una recreació amb tubs de plàstic i embuts. Va ser un espectacle molt interessant que va il·lustrar tot el que hem treballat a classe aquest curs amb l’alumnat de segon d’ESO.
Podeu trobar més informació sobre el Barna Brass Quintet a: ENLLAÇ