Projecte Transformació de l’aula 308-309

Aquest mes de maig, els alumnes de l’optativa de 4t que s’imparteix a l’àmbit de la digitalització i la programació s’han implicat en un projecte on, el professor Fran García, pretén treballar els coneixements del programari i el maquinari dels dispositius actuals.

Aquests alumnes, en les 5 hores lectives que han invertit, han aconseguit multiplicar quasi per 5 la velocitat d’aquests 16 ordinadors, que han passat de tenir una velocitat d’accés a la informació de 116 MB/s a 560 MB/s, quasi 5 vegades més ràpid.

Per això han hagut de:

• Baixar tot el programari necessari de les planes i organitzacions reconegudes per la seva distribució.
  • Fer servir i crear un dispositiu auto-engegable per poder instal·lar el nou sistema operatiu i els diferents programaris.
  • Substituir el disc dur convencional amb el nou disc dur SSD adquirit amb els recursos destinats als projectes del nostre institut.
  • Configurar la BIOS (Sistema d’entrades i sortides de l’ordinador).

Tot això englobat en una matèria que ja està arribant a les acaballes de curs i que encara que té inclòs un cert grau de dificultat, introdueix l’alumnat en el coneixement del maquinari i principalment en la iniciació als llenguatges d’alt nivell i les serves estructures condicionals i de repetició.

Us adjuntem un vídeo i unes fotografies de mostra: