Programació internivells

Un grup d’alumnes de 1r de batxillerat ha dedicat aquestes dues últimes setmanes de curs a transmetre els coneixements de programació als alumnes de segon.

Els alumnes de 1r de batxillerat han cursat l’optativa de programació durant tot l’any, ha sigut una matèria més dedicada a l’algorítmica que a la sintaxi dels diferents llenguatges que han fet servir. Així, han posat a prova el seu coneixement donant classe als alumnes de segon d’ESO que hauran d’examinar-se de programació fent servir el llenguatge Python i, principalment, desenvolupant condicionals simples i la sentència repetitiva “While”. La feina ha anat força bé, tant per als aprenents a divulgadors com per als alumnes de segon que han mostrat un gran interès i curiositat. A veure com van les proves d’aquesta setmana dels alumnes de segon d’ESO i així valorarem si l’experiència ha sigut profitosa per tots.

A destacar, encara que no surtin a les imatges, els alumnes Biel Benito i Jofre Cuerda, que han desenvolupat un algoritme no determinista, que cada vegada que l’executes dona diferents solucions correctes al problema plantejat, tal com indica la Intel·ligència Artificial. Menció, també, del Jua Gil, que ha fet un estudi exhaustiu de l’algoritme d’Ordenació Quicksort, tant el recursiu com el seqüencial, i no ens oblidem del Dani Ahijado i l’Eric Monleón que tenen una destresa especial per la programació i han dedicat aquestes dues setmanes a programar algoritmes útils per al funcionament del nostre institut.