Erasmus a Alemanya

L’última reunió del projecte FINE Eramus es va celebrar a Anton-Heilingbrunner-Schule Staatliche Realschule Wasserburg, Alemanya. Alumnat, professorat i famílies es van implicar en les activitats dutes a terme al llarg de la setmana començant amb la benvinguda del director de l’escola i una visita a l’alcalde. Vam aprendre les tradicions bavareses i vam treballar el tema de la diversitat i les notícies falses. La setmana es va iniciar amb unes activitats de “coneixement” i una visita per la ciutat. Els estudiants van visitar llocs importants de Baviera per conèixer la història i la cultura de la regió. Pel que fa al tema de la diversitat i les fake news, vam fer una visita guiada per la City Gallery de Wasserburg i vam conèixer com treballa l’organització “Vielgastalter” en matèria de tolerància i inclusió. A més, l’organització “Colored Glasses” ens va oferir un taller sobre tolerància. Per tal de treballar l’alfabetització mediàtica en aquesta mobilitat, vam visitar una ràdio local de Rosenheim perquè els estudiants poguessin saber com crear el seu podcast per al producte final del projecte. L’alumnat va treballar en grups per poder elaborar la seva producció; el tema específic de cada grup va ser:

• Erasmus en general i el nostre projecte
  • Les set dimensions de la diversitat
  • Notícies falses (estereotips/prejudicis) en context de diversitat
  • Presentació de l’organització “Vielgastalter” i la seva feina
  • Presentació de l’organització “Colored Glasses”
  • Estratègies i reflexions sobre què es pot fer donar notícies falses

Al final, vam dedicar una estona per reflexionar sobre la nostra feina i com la diversitat, els estereotips i els prejudicis poden afectar la societat. Els alumnes van aprendre sobre la importància de distingir entre les notícies falses i els fets reals.