Els dijous, a l’hort!

Ja tenim en ple funcionament el grup de voluntaris i voluntàries per tenir cura de l’hort del Pau Vila i l’espai del voltant. Mentre esperem les obres al pati i un hort autèntic (al terra, amb punt d’aigua, amb llum solar directa,…) hem habilitat un espai per treballar per un institut una mica més verd (no només de color, sinó també de funcionament). Per això, des del curs passat comptem amb dues taules d’hort urbà de 2x1m així com diverses jardineres dissenyades i elaborades per alumnat de 4t d’ESO. A més, també tenim cura de l’espai de jardinet que envolta aquesta zona.

Ens trobem cada dijous a l’hora del pati amb algunes de les professores de naturals de 1r d’ESO. Tot l’alumnat de 1r i 2n d’ESO hi és convidat a participar, sempre que hi hagi un cert compromís de formar part del grup. Setmana rere setmana, anem decidint quines tasques cal fer i observant els canvis en les plantes que cuidem. De fet, no només ens fixem en les plantes, sinó també en els animals que hi viuen. El curs passat vam començar la construcció d’un hotel d’insectes, però per ara sembla que encara no els convenç del tot, ho seguirem intentant! El segon i tercer trimestre, que treballarem els éssers vius amb l’alumnat de 1r d’ESO, aquest també esdevindrà un bon espai d’observació i aprenentatge per tots ells i elles.

Aprofitem aquest escrit per agrair la participació de tot l’alumnat que en algun moment hi ha participat!!