25N: Violència contra les dones

Des de Servei Comunitari, aquest 25 de novembre hem posat fil a l’agulla per combatre la violència contra les dones. Són diversos els projectes que s’han dut a terme des d’inici de curs amb l’objectiu de sensibilitzar totes aquelles persones que formen part de la comunitat del Pau Vila: alumnes, professors, personal o familiars que passen pel centre.

No hi havia lloc millor que la zona d’entrada a l’institut per a poder-ho exposar:

A un costat podreu veure un cartell figuratiu d’una dona amb una mà que l’agafa pel coll envoltada de mans violetes, una per víctima d’aquest any, 76 a dia d’avui. A cada mà podeu llegir el número de víctima, el nom, l’edat i la data de la seva mort. Impacta molt saber que la darrera víctima va ser la Mariya, de 6 anys.

A l’altre costat podeu veure el projecte d’estampació tèxtil, “Posem-li ales al 25N”. Aquest photocall ha sorgit dels mateixos alumnes i podem dir que és un clam a la llibertat en tota regla. S’ha desenvolupat mitjançant tècniques d’estampació tèxtil, reciclant teles de diferents colors i materials. Les paraules que es poden llegir són les que a ells i a elles els ha inspirat aquest projecte.

Us recomanem que passeu a veure’ls. Amb el desig que no hi hagi cap més víctima i amb l’esperança que les coses canviïn, repartirem polseres a la sortida al pati de divendres com a símbol de la lluita.

Moltes gràcies.

Vídeo 25 novembre