L’alumnat del Programa de Formació i Inserció (PFI) d’Auxiliar d’activitats d’oficina i en serveis administratius generals de l’Institut Montbui ha viscut un segon trimestre intens pel que fa a la participació en tallers i xerrades de diversos àmbits. En total, se n’han fet 12, la major part a l’aula PFI, dedicats a l’orientació professional i la continuïtat formativa, a la igualtat i diversitat sexual, a les drogodependències i, com a novetat d’aquest any, xerrades-taller d’orientació econòmica aplicades a la realitat del jovent.
Els especialistes encarregats d’impartir les sessions d’economia són membres de l’entitat Educació Financera i Emprenedora de Catalunya (EFEC). Han visitat el PFI en set ocasions per explicar realitats que sovint són poc conegudes per als joves, amb la intenció d’orientar i fer opinar l’alumnat sobre qüestions com els impostos, endeutar-se, administrar els mateixos diners o invertir de manera assenyada i sostenible. Cada sessió, d’una durada aproximada d’una hora, es complementava amb material i fitxes elaborades per l’EFEC.
D’altra banda, l’entitat Creu Roja ha estat la responsable de dos tallers; un sobre drogodependències i altres addiccions, i un altre sobre diversitat sexual i discriminació. Tots dos han promogut la participació de l’alumnat i, en el cas del primer, incloïa la resolució d’un escape room per fer-lo encara més dinàmic.
Les sessions d’orientació acadèmica i professional han anat a càrrec de l’Oficina Jove, que ha ofert el taller “I si no continuo estudiant?” i han convidat l’alumnat del PFI a participar en la Minifira de l’Ensenyament per tal que formulin els seus dubtes en relació amb els estudis que poden cursar en acabar el curs.
Per últim, també s’ha dut a terme una sessió sobre motivacions, interessos, perfil professional i projecte formatiu en el marc de la X Fira de l’Ensenyament d’Igualada. L’alumnat del PFI d’Auxiliar en serveis administratius generals hi va prendre part activament el passat 24 de març (a la fotografia).
Susana València, professora PFI



