4t d’ESO: la importància d’entendre la lluita social durant el franquisme

L’alumnat de quart d’ESO ha assistit aquest divendres a la conferència titulada”Memòria Democràtica: l’assentament d’un poble sota el franquisme”. Una xerrada que ha tingut lloc a l’Aula d’Audiovisuals i que ha permès a l’alumnat entendre la conflictivitat social i la repressió a Montbui dins el període històric del Franquisme. La conferència ha estat conduïda per l’Alfredo Vázquez i la Maribel Nogué, dues grans personalitats vinculades amb les lluites socials i en les reivindicacions veïnals per millorar els serveis i les condicions de vida dels habitants de Santa Margarida de Montbui.

La petjada en la història local 

La xerrada s’emmarca en l’assignatura de Ciències Socials: Geografia i Història, i forma part d’un conjunt d’activitats dutes a terme en els darrers mesos per obtenir un context històric proper a la realitat de Santa Margarida de Montbui en el marc de la Guerra Civil Espanyola i la dictadura franquista.

Aquestes activitats han de permetre entendre com aquests períodes històrics van influir de manera decisiva en el creixement i desenvolupament de Santa Margarida de Montbui dins un marc de lluita social. 

L’alumnat, a més de les activitats programades per desenvolupar a l’aula, ha pogut participar en diferents esdeveniments culturals i acadèmics per tenir una aproximació més vivencial a la Història d’Espanya del segle XX. Activitats, exposicions i conferències com ara “Memòria d’un barri: 1950 – 1980” de l’espai Mont-Àgora, i l’estada a l’EdA Canigó a Prada de Conflent.

Podeu veure imatges de la xerrada a l’Instagram.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>