Visita al Formation d’Apprentis d’Alsace (CFAA) de la ciutat de Mulhouse (FRANÇA)

Tres professors del nostre institut estan realitzant una visita al Centre de Formation d’Apprentis d’Alsace (CFAA) de la ciutat de Mulhouse, situada a la regió francesa d’Alsàcia.
En el seu primer dia de visita han conegut les instal·lacions d’aquest centre on  s’imparteixen estudis de perruqueria i estètica capil·lar, de perruqueria i estètica canina i felina, així com d’automoció i carrosseria.
Pel que fa al sector d’automoció, han visitat els tallers, magníficament equipats, on els alumnes alsacians aprenen les tècniques necessàries per poder detectar i reparar les avaries de qualsevol vehicle. En aquests tallers no tan sols es pot estudiar la mecànica dels cotxes, sinó també la de les motos, camions i, fins i tot, de les bicicletes.
A continuació, han recorregut diverses empreses d’automoció de la zona, en els tallers de les quals els alumnes del centre realitzen les seves pràctiques.
Finalment, han anat a descobrir dues ciutats situades al departament de l’Alt Rin i d’on provenen molts dels alumnes del centre: Mulhouse i Colmar. Mulhouse, la ciutat on es troba l’institut, es coneguda per haver estat una de les primeres zones industrials de França i on es conserva l’edifici de l’antic ajuntament. Per la seva banda, Colmar, també coneguda amb el sobrenom de la Petita Venècia, és una ciutat típicament alsaciana en el si de la qual hi ha moltíssimes cases amb bigues de fusta a les façanes.
En el segon dia de la visita al Centre de Formation d’Apprentis d’Alsace (CFAA) els tres professors han conegut el Museu Nacional de l’Automòbil de Mulhouse. Aquest centre alberga una de les col·leccions de vehicles històrics més grans del món, col·lecció que va ser iniciada pels germans Schlumpf en la dècada dels 60 del segle XX. Gràcies a la inestimable ajuda del professor de mecànica de vehicles històrics del CFAA de Mulhouse i al responsable del manteniment dels vehicles del museu, els nostres professors han fet un recorregut per la història de l’automoció, ja que s’hi poden contemplar cotxes que daten del 1878 fins a l’actualitat, fent especial atenció a la marca alsaciana Bugatti. D’entre tots els vehicles, cal destacar el magnífic Bugatti royale, el qual va pertànyer al propietari de la marca. Les explicacions dels amfitrions els han permès, per exemple, descobrir com funcionava un motor a vapor, reconèixer l’època de construcció d’un cotxe pel materials emprats o, fins i tot, tenir l’oportunitat d’engegar un cotxe amb manovella.
El colofó ha estat la visita als tallers del museu, ja que han pogut conèixer els projectes de restauració que s’estan duent a terme en aquests moments i les problemàtiques a les quals s’enfrontren. A més, en aquests mateixos tallers és on els alumnes d’automoció de vehicles històrics del CFAA de Mulhouse fan les pràctiques i han pogut veure de primer mà en què estan treballant.