L’institut Milà i Fontanals acull un grup d’estudiants de França

Del 10 al 21 d’octubre un grup de 7 alumnes i una professora procedents del Centre de Formation d’Apprentis de l’Artisanat de la ciutat de Mulhouse, situada a la regió francesa d’Alsàcia, van fer una estada a l’institut Milà i Fontanals d’Igualada en el marc del programa Erasmus+, al qual el centre està adherit des de fa anys. Durant aquest període van compartir una formació pràctica amb els alumnes dels cicles formatius de grau mitjà d’Electromecànica de Vehicles i de Carrosseria. Entre altres activitats, van comprovar els elements auxiliars dels motors, els elements amovibles de diferents vehicles, així com el sistema de frens d’alguns automòbils. Dintre de l’especialitat de carrosseria, van pintar diverses peces d’un cotxe.

A banda de la formació al centre educatiu, també van visitar la ciutat d’Igualada i van ser rebuts a l’ajuntament per les autoritats locals. Van conèixer el Museu de la Pell i l’adoberia de Cal Granotes, van participar en els assajos de la colla castellera dels Moixiganguers  i van recórrer el centre històric de la capital de l’Anoia acompanyats d’un grup d’alumnes de francès de l’institut, els quals van fer de guies turístics per un dia i van preparar activitats lúdiques per realitzar amb ells. Les visites no tan sols es van centrar en la nostra ciutat, sinó que també van aprofitar per conèixer diferents indrets de l’entorn, com ara el Parc Motor de Castellolí, la ciutat de Barcelona, el monestir de Montserrat o la platja de Sitges.

Aquesta experiència permet a l’institut Milà i Fontanals entrar en contacte amb diferents realitats europees i millorar la qualitat d’ensenyament del seu alumnat. De ben segur que la vivència ha estat ben profitosa i tothom espera continuar amb aquesta col·laboració tan enriquidora en el futur.

@FpMobilitat
#ErasmusPlus