Reunió del projecte Erasmus+ a Almada (Portugal)

Del 22 al 24 d’octubre s’ha celebrat una trobada de docents del projecte europeu Erasmus+ a la ciutat d’Almada, prop de Lisboa. El projecte From diversity to employability-new trends and methods in learning and integration (De la diversitat a la inserció laboral. Noves tendències i mètodes en l’aprenentatge i la integració) té com a socis diversos instituts de Finlàndia, Àustria, Espanya, Itàlia, Suècia, Polònia i Portugal., que ha actuat com a anfitrió. Per part de l’Institut Poeta Maragall hi van assistir l’Anna Boronat i l’Agnès Perelló.

Com és tradicional en aquestes jornades de treball, cada institut ha de presentar una activitat sobre la qual ha estat treballant en els darrers mesos, basada en una metodologia concreta que s’ha acordat amb anterioritat en les trobades anterior del projecte Erasmus+.

En la reunió de Portugal la metodologia a tractar era la de “Tutors entre Iguals”. Cada institut ha treballat aquesta mateixa metodologia, però cadascú ho ha adaptat als seus interessos i maneres de fer. Des de fa uns mesos el nostre institut ha començat a treballar amb la metodologia de Tutoria entre iguals per prevenir la violència entre companys. En canvi, la major part dels altres instituts han començat a treballar les tutories entre iguals per ajudar a pujar el rendiment escolar, de manera que alguns alumnes fan de mestres dels altres en les
matèries que tenen dificultats. Val a dir que el nostre institut ja té diversos mecanismes amb aquesta finalitat, com ara el Programa Intensiu de Millora (PIM), l’Aula d’acollida i el programa Èxit.

Criden l’atenció els dispars enfocaments que la metodologia ha generat en els diversos centres participants: mentre que en alguns casos l’activitat de tutoria s’enfoca gairebé com una activitat de rerefons econòmic en què els alumnes tutors obtenen una compensació econòmica per portar a termes aquesta tasca (Àustria), s’autoorganitzen en petites empreses de serveis (Suècia) o bé tenen dificultats importants per trobar voluntaris (Finlàndia), en altres casos s’organitzen oficines d’atenció a als alumnes amb dificultats, amb la estreta col·laboració del professorat (Itàlia).

Un cop tots els grups van haver presentat el seu projecte de tutoria entre iguals, durant el segon dia de la trobada, el centre educatiu de Portugal va presentar dos nous projectes:Groups+ i I-Programme

Groups+ és una manera de treballar les matèries (ells ho fan amb matemàtiques i anglès) dividint el grup classe en tres nivells: Avançat, Intermedi i Estructural. Durant el dia vam poder assistir a diverses classes de diferents nivells que estaven treballant el mateix. Cal destacar que la metodologia és prou similar als nostres Programes Intensius de Millora, PIM. Malgrat aquest treball per nivells, al final del curs, tots els alumnes han de passar les mateixes proves.

L’I-programme, és una metodologia consistent a treballar amb al màxim possible amb dispositius I-pad. A cada alumne se li’n proporciona un i el centre no disposa de llibres de text en paper. Val a dir que es tracta d’una escola privada, amb una xarxa d’Internet molt potent. Un grup d’alumnes i professors del centre ens van fer una presentació del projecte i també vam poder assistir en directe a una classe al laboratori de química on l’I-pad era el protagonista de l’activitat educativa.

Finalment els diferents participants vam acordar les temàtiques i les metodologies que caldrà
de presentar durant la següent trobada, basades ens les que vam poder veure a Portugal.

Veure presentació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>