El projecte Erasmus+ es reuneix a Gdańsk

El projecte Erasmus+ es reuneix a Gdańsk

El passat 29 de setembre, i fins al 2 d’octubre, els diversos representants del projecte Erasmus+ es van retrobar a la ciutat polonesa de Gdansk. La reunió va tenir com a tema central la presentació de les activitats relacionades amb les dues metodologies presentades en la reunió anterior per l’équip finlandès a Kerava, Finlàndia: Escola en moviment (School in the Move) i l’aprenentatge basat en fenòmens (Phenomenon based Learning).

School in the Move és una metodologia pedagògica, implantada com a programa pilot a Finlàndia des de l’any 2010, que pretén introduir una cultura físicament activa a les escoles. Durant la primera sessió de la reunió de Gdansk, els participants van presentar les diferents adaptacions que havien fet de la metodologia en els seus centres respectius. La directora de l’escola polonesa va venir a donar la benvinguda als membres de la reunió i va explicar les característiques especials de l’escola, un internat per a futurs atletes i gimnastes per a totes les edats, des de la guarderia fins a l’institut. Els docents de ciències de l’Institut Poeta Maragall van mostrar com havien adapten els jocs tradicionals a l’aire lliure a les seves classes de Matemàtiques. Els professors d’idiomes de Suècia i els de Portugal van mostrar com havien adaptat el moviment en les seves classes amb jocs i activitats físiques. L’equip italià va explicar com havia optat per incloure pilotes de gimnàstica en les seves classes i, també, que havia preparat una rutina d’exercicis a desenvolupar durant els períodes de descans. El centre austríac ens va mostrar com havien adaptat el mètode en les seves classes de geografia. I finalment, els professors portuguesos ens van mostrar la importància d’incloure totes les competències físiques amb el moviment: dansa, teatre, mímica, …

El segon tema amb el qual es va treballar va ser l’aprenentatge basat en fenòmens (Phenomenon based Learning). L’equip del Poeta Maragall va presentar una activitat que es va desenvolupar sobre els fenòmens de la memòria històrica i de les migracions, i va ser tractada de manera interdisciplinària. Els docents i els estudiants de 4t d’ESO van posar en marxa una recerca i van preparar un recorregut que mostrava als estudiants de 3r d’ESO diferents punts de la ciutat de Barcelona relacionats amb esdeveniments de la Guerra Civil, molts dels quals en les immediacions de l’Institut. En una segona fase, els mateixos estudiants de 4t d’ESO van enregistrar àudios sobre les experiències personals de migració de les seves famílies, que posteriorment es van compartir a la classe. L’ equip italià va treballar a partir d’una imatge que els professors van mostrar als alumnes i que havia de ser la base d’un treball interdisciplinari. El tema del grup polonès va voler respondre a la pregunta “És saludable l’esport?” Amb aquest tema els estudiants van connectar la seva vida real amb l’escola. Els docents suecs van demanar als seus estudiants que triessin el tema de treball, que finalment va ser el de les relacions comercials entre la Xina i els Estats Units. L’activitat de l’equip portuguès es va basar en la lectura d’un llibre sobre el diari d’un cavaller, sobre el qual els alumnes havien d’imaginar
i preparar el seu propi viatge i el seu diari.

En la segona part de la reunió, en la qual tradicionalment els amfitrions anuncien les metodologies sobre les quals es treballarà durant el període següent, l’equip polonès va presentar els documents Europass i les Mini-Olimpíades i la integració.

L’Europass són cinc documents que ajuden els estudiants a presentar les seves capacitats i qualificacions, de manera senzilla i fàcilment comprensible a tota Europa. Els documents inclouen el CV, el Passaport de Llengües, la Mobilitat Europass, el Suplement al Certificat i el Suplement al Diploma. Aquesta plataforma és de gran ajuda perquè els estudiants preparin els seus documents quan hagin de desplaçar per estudiar a altres països europeus. Els participants a la reunió van acordar que els estudiants hauran de preparar un CV i una carta de presentació amb la plataforma Europass per poder inscriure a la propera Setmana Europea a Mantova. L’experiència es presentarà en la propera reunió a Barcelona.

Les Mini-Olimpíades i integració, van ser una espècie de festival esportiu preparat pels estudiants de l’escola polonesa amfitriona per als nens d’escoles d’acollida. Tota l’escola està compromesa en l’esdeveniment, al qual assisteixen representants i autoritats locals.

Finalment, una de les docents poloneses va presentar una activitat amb eTwinning en la seva classe de Química. Pregunta als seus alumnes quins experiments volen dur a terme i despréscomparteixen l’experiència amb altres escoles amb eTwinning. eTwinningn ofereix una plataforma als equips educatius dels centres escolars dels països europeus participants, per comunicar-se, col·laborar i desenvolupar projectes, i és cofinançat per Erasmus +.

La propera reunió tindrà lloc a Barcelona, al nostre Institut Poeta Maragall, els dies 2,3 i 4 de
març de 2020.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>