Superfícies reglades per a recrear espais

Els alumnes de 4t d’ESO que participen en el projecte GaudiR les formes, han estat construint unes maquetes amb fusta reciclada inspirant-se en els conoides que va dissenyar i construir l’arquitecte Antoni Gaudí, especialment els de les cobertes del seu taller l’Obrador i els de les cobertes i murs de les Escoles Parroquials.

L’arquitecte va generar moltes maquetes, utilitzades com a mètode de treball en la projectació arquitectònica. Seguint els seus passos, les maquetes dels alumnes impulsen una recerca sobre la creació i ideació de formes i estructures que, en aquest cas, s’ha enfocat a dissenyar bancs i pèrgoles per al pati. En el procés, s’han desmuntat unes gelosies i utilitzat els llistons, tant per construir les seccions corbes com per generar la superfície reglada de la forma.

Una vegada finalitzades les maquetes, es va decidir col·locar-les a l’interior de l’Institut per tal d’enriquir els espais col·lectius existents, oferint la contenció d’una possible zona de treball en ubicar-les en el sostre i delimitar el racó d’una zona de pas.

Desitgem que us agradi!

Podeu veure més imatges al bloc de Visual i Plàstica (clica).

Si esteu interessats, podeu obtenir més informació i veure més imatges d’altres treballs del projecte en els següents enllaços: Galeria d’imatges, 3r ESO, 2019-2020 / Descripció del projecte, 3r ESO. Treball realitzat a altres nivells: Galeria d’imatges, 4t ESO / Galeria d’imatges, 1r ESO. També podeu veure la feina que es va realitzar l’any anterior: Galeria d’imatges, 4t ESO, 2018-2019.

Projecte Gaudir les formes a la nostre web.