Ruta literària modernista per Barcelona: La Barcelona gitana

Text i imatge: Maite Martí

Aquest segon trimestre l’alumnat de Batxillerat ha elaborat, a proposta del Departament de Català, diverses rutes literàries entorn d’escriptors Modernistes. La més votada fou la de “Juli Vallmitjana i la Barcelona modernista”.

El passat més de febrer la vam dur a terme, al voltant de Montjuïc i el MNAC. Un cop dins del museu, l’alumnat va haver de resoldre -utilitzant les obres com a indicadors- tres hipòtesis que havien plantejat a classe: la presència de la dona artista, el paper de l’artista en relació amb la societat i el Modernisme com a art total.