8 de Març: Dia Internacional de les Dones

Textos: Rosa Gallardo i Maria Teresa Sánchez Costa

Fotografies: Cristina Vallribera i Montserrat Bigas

Com ja sabeu, el dia 8 de març és el Dia Internacional de les Dones, antigament anomenat Dia Internacional de la Dona Treballadora. Tot i que enguany el dia ha coincidit amb una vaga general feminista, aquests dies s’han anat fent multitud d’activitats al nostre centre. Aquí en tenim una mostra:

– El mateix dia 8 de març, amb l’alumnat de 1r d’ESO, la Rosa Gallardo va fer activitats per commemorar aquesta diada reivindicativa de la igualtat entre dones i homes, com: una cadena de dones de color lila que ha penjat a l’entrada i a la porta que dona al vestíbul, amb els noms de les alumnes, el què volen ser de grans, amb el nom de dones importants per a elles, i els nois també van col.laborar amb dones importants per a ells. Moltes de les dones liles porten els noms de les seves mares i de les seves àvies, dones lluitadores i treballadores:

– La Lourdes Ferran des d’Extraescolars ha impulsat la creació d’un mural amb dones que han destacat per la seva vàlua com artistes, científiques, polítiques, músiques, escriptores o com a dones activistes defensores de la igualtat. L’exposició consta d’imatges, el nom de les dones i frases que mostren el seu pensament, per tal de visibilitzar-les i ajudar-nos a reflexionar. Es tracta d’una exposició interactiva on el nostre alumnat ha pogut enganxar pòsits amb missatges:

– Alguns professors i professores hem aprofitat també per fer una tasca de visibilització de dones que han destacat en diversos camps, com la ciència,  l’art, la literatura, la tecnologia o el pensament. Algunes d’aquestes activitats s’han traduït en exposicions: Dones i Ciència de la mà de l’Adrià Ortiz i  Dones i Art de la mà de la Marisa Aleu:

– Des d’Educació Visual i Plàstica s’ha dut a terme una exposició amb treballs de 1r d’ESO sobre la pintora Frida Kahlo:

– Des de la matèria optativa de Religió, des de l’Àmbit Educació en Valors i també des d’altres àmbits, com el Lingüístic o a les Tutories, s’han anat visionat diversos documentals sobre la importància de l’educació per assolir la igualtat efectiva, com per exemple “Què volen les dones?”

– Des de l’optativa de Religió el Jesús Martínez ha fet una entrevista de ràdio a l’alumnat sobre el Dia de les Dones, el Feminisme i la igualtat de drets entre homes i dones. A continuació, podeu escoltar el potcast amb l’entrevista a 4t d’ESO:

No oblidem mai que “el contrari del feminisme és la ignorància”