LORCA a escena

Poc ens esperàvem enguany que el Grup de Teatre de l’Institut La Romànica, procedent del taller extraescolar de l’AMPA, portés a escena un clàssic com “La casa de Bernarda Alba” de Federico García Lorca.

De la mà del director Antonio Castillo, ens tenien ben acostumades i acostumats al gènere de la comèdia, amb obres procedents de la literatura o del cinema infantil i juvenil, com “Peter Pan”, “Toy Stoy” o “Matilda”.

El sal ha estat espectacular. Les nostres actrius se’ns han fet grans i han estat capaces de representar, amb gran talent, aquesta obra de gènere dramàtic. La caracterització dels personatges ha estat sòbria, vestides de negre o de blanc, i el decorat s’ha servit d’unes cadires i d’unes flaçades de roba blanca per mostrar el més rigorós dol de totes les dones d’una família.

L’obra va ser escrita el 1936 per una de les figures més importants de literatura espanyola de la Generació del 27, però a causa de l’execució del poeta, dramaturg i prosista de Granada Federico García Lorca per part de les autoritats franquistes, l’obra no es va poder representar fins el 1945 a l’Uruguai, de la mà de la gran actriu catalana i directora de teatre Margarita Xirgu.

L’obra s’ha representat a l’Auditori Maria Feliu el dijous 17 de maig de 2018 tres vegades, dues per a l’alumnat d’ESO de l’Institut La Romànica  i una per les famílies. L’elenc d’actius són alumnes de 1r d’ESO, de 4t d’ESO, de 1r de Batxillerat i dues col·laboracions de Badia del Vallès.

L’obra traspuava talent, de la mà de Nuria Manchón, Ariadna Rico, Elena Fernández, Guiomar Bosch, Olalla Rebollo, Emma Ojeda, Judith Teixidor, Naila González, Maria González, Laura Marín, Claudia Garrancho, Andrea Flores, Clara Berbel i Carla López.

Magistrals!

L’enhorabona!!!