El Ball de Bastons present a La Nau de Barberà del Vallès

Textos: Adrián Ortiz

El passat dissabte 10 de novembre es va dur a terme la proposta cultural “Redescobreix la Nau” la qual consistia en una petita reinauguració de l’espai juvenil La Nau (C/Arquímedes, 8) de la nostra ciutat. A l’acte hi va haver tota una mostra d’espectacles el primer dels quals, tot just acabat els parlaments, fou l’executat pel Ball de Bastons de l’Institut. La nostra colla de bastoneres i bastoners fou convidada a assistir a aquest acte, essent el primer que fan de forma oficial a la ciutat de Barberà del Vallès [fora del propi centre].

El grup d’alumnes, el qual es va autogestionar per aconseguir les persones necessàries per ballar, va organitzar-se per assajar i quedar per anar a la ballada, essent també la primera actuació en la qual és el jovent el que es coordina i demostra la seva capacitat com a responsables d’una activitat.

A més, l’alumnat assistent  a l’acte va fer un taller de danses [sense bastons] amb el públic i va poder conversar al final de la ballada amb la primera tinenta d’alcaldia de la ciutat, la Sra. Mireia Sánchez Pi, la qual [com a ex-bastonera i ferma defensora dels ideals feministes] va assistir engrescada a veure l’actuació bastonera de la Colla Bastonera Les Romanes la qual, recordem, es declara feminista i en conseqüència ho porta com a símbol pintat a les ballades.